اصفهان؛

شیرآبه زباله ها تهدیدی برای محیط زیست

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: شیرابه های پسماند شهری که مواد خطر ناک آن تفکیک نشده باشند محیط زیست را نابود می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیرحسین کمیلی اظهار کرد: پسماندها به ۳ دسته تر، خشک و خطرناک تقسیم بندی می شوند که هرکدام از این پسماند ها باید از یکدیگر تفکیک شوند.

وی ادامه داد: هیچ یک از اقلام غیر آلی که منشا طبیعی مانند اقلام پلاستیکی، پلیمری ، شیشه ندارند ، نباید  وارد پسماند تر شوند چرا که در روند تولید کود آلی اختلال ایجاد می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه شیرآبه های پسماند شهری که پسماند های خطرناک آن تفکیک نشده اند نابود کننده محیط زیست هستند، تصریح کرد: شیرابه های تولید شده پسماند شهری بسیار خطر ناک خواهد بود و اگر پسماند الکتریکی و مواد آرایشی وارد این شیرابه ها شود آلایندگی آن به شدت افزایش می یابد و قطعا ضررهای جبران ناپذیری به محیط زیست زده خواهد شد.

کمیلی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه شهروندان باید پسماند های خطرناک را برای حفظ محیط زیست و سلامتی خانواده های خود جداگانه تفکیک کنند، عنوان کرد: پسماند های آرایشی، پانسمانها، دارویی و تیز و برنده جزء پسماندهای ویژه و خطرناک دسته بندی می شوند که اگر وارد پسماند آلی شوند باعث آلودگی خاک و آب خواهند شد و درصورتی که داخل پسماند خشک جمع آوری شوند، می تواند خطراتی جدی را برای ماموران جمع آوری اینگونه اقلام در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: از همین رو شهروندان باید پسماندهای خطرناک خود را در کیسه های جداگانه جمع آوری و مجزای دیگر پسماند ها به ایستگاه های ثابت یا ماموران ناوگان جمع آوری پسماند خشک تحویل دهند.

 

انتهای پیام/م 

 

شیرآبه های پسماند شهری نابود کننده محیط زیست است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار