همدان؛

جشن سالروز جهانی شدن در پایتخت سفال ایران

مسوول نمایندگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري در لاله‌جین از برگزاری جشن سالروز جهانی شدن لاله‌جین خبر داد.

جشن سالروز جهانی شدن در پایتخت سفال ایرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا قادری از برگزاری جشن سالروز جهانی شدن لاله‌جین خبر داد و اظهار کرد: مراسم جشنی بعد از ظهر روز پنج شنبه 15 تیرماه در ورودی شهر لاله‌جین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز جزئیات کامل سالگرد جشن جهانی شدن لاله‌جین مشخص نشده است، افزود: در این جشن که از مسوولان نیز حضور خواهند داشت، برنامه‌های متنوعی نیز پیش‌بینی شده که بتواند در نخستین سالگرد جهانی شدن لاله‌جین به یادگار بماند.

مسوول نمایندگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در لاله‌جین با بیان اینکه حدود یک‌هزار کارگاه سفال خانگی و کارگاهی در لاله‌جین وجود دارد، گفت: اکثر اهالی شهر لاله‌جین با صنعت سفال درگیر هستند به طوری که نه تنها در این شهر بیکاری وجود ندارد بلکه از شهرهای اطراف نیز برای اشتغال به لاله‌جین آمده و کمبود نیروی لاله‌جین نیز جبران می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در لاله‌جین هیچ مشکلی برای جهانی ماندن این شهر وجود ندارد، اضافه کرد: هیچ گونه سفال خارجی در لاله‌جین نداریم و تنها در بازدید صنعت، معدن، تجارت، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی درصد کمی سرامیک خارجی و وارداتی وجود دارد.

قادری با اشاره به اینکه لاله‌جین شهر جهانی سفال است، افزود: بر این اساس اگر داوران و بازرسانی هم برای بازدید مجدد از لاله‌جین اقدام کنند، مشکلی نداریم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار