افتتاح سینما پس از 13 سال در اندیمشک

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک از افتتاح سینما در این شهرستان پس از 13 سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: اندیمشک از دیرباز در حوزه فرهنگ و هنر از شهرستان های با استعداد و توانمند محسوب شده است.


محمد جوروند افزود: عجین شدن هنر شهرستان اندیمشک با ارزش های دینی و مذهبی موجب پر بار تر بودن فرهنگ و هنر این دیار شده است.


وی اظهار کرد: سینما را یک صنعت و هنر توام می دانند و این نشان دهنده اهمیت این حوزه است و در شرایطی که انواع حملات به دین می شود می توان از این صنعت با زبان هنر به بیان مفاهیم دین و ترویج ارزش ها پرداخت.


جوروند گفت:سینما تلفیق و مجموعه ای از تمام هنرها است و می توان در سینما هنرهای موسیقی ، نمایش،شعر و حتی ادبیات داستانی را نیز به نوعی مورد استفاده قرار داد.


وی بیان کرد: شهرستان اندیمشک علیرغم اینکه در سال های دور از 3 سینما برخوردار بوده در طی یک دهه اخیر فاقد این ظرفیت بوده است.


جوروند گفت:این شهرستان و هنرمندان آن از قابلیت های وسیعی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردارند و افتتاح این سینما فرصتی برای رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر این دیار است.


کرم صرفه جو، معاون فرماندار اندیمشک بیان داشت:اندیمشک در بخش ورزش و هنر به خوبی توانسته شایستگی های خود را در سطح کشور ثابت نماید.


کرم صرفه جو افزود:این سینما بستری برای جوانان با استعداد شهرستان فراهم آورده تا در حوزه فرهنگ و هنر به شکوفایی بیشتر شهرستان کمک کنند.


وی تاکید کرد:افراط و تفریط در هیچ کاری مطلوب نیست لذا حفظ اعتدال در برخورد با هنر ضرورت دارد و با این اعتدال می توان به نحو شایسته از هنر بهره برد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک بیان داشت:زبان هنر در ترویج ارزش های انسانی و اسلامی بسیار تاثیر گذار است.


علی بازگیر گفت:اندیمشک شاهد تحول خوبی در برنامه های فرهنگی و هنری بوده که برگزاری جشنواره های کشوری با کیفیت بسیار مطلوب مصداق این مهم است.


وی اظهار کرد: چراغ سینما در اندیمشک پس از سال ها انتظار روشن شد و از تلاش های نماینده و فرماندار شهرستان در حمایت از این موضوع باید قدردانی ویژه کرد.


وی گفت:سینما خورشید از این پس روزانه در سه سانس پخش فیلم دارد و از سوی بخش خصوصی مدیریت و اداره می گردد.


انتهای پیام/م

نقش سینما در ترویج ارزش های انسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.