اردبیل؛

داوری 106 طرح علمی‌ _ پژوهشی در جشنواره جابربن حیان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 106 طرح برگزیده استانی در جشنواره علمی‌، پژوهشی جابربن حیان در استان اردبیل مورد داوری و قضاوت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پروش استان اردبیل در جشنواره علمی، پژوهشی جابرابن حیان و مرحله استانی در سالن امام خمینی (ره) آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: امروز در کنار برگزاری این جشنواره و افتتاح غرفه‌های نمایشگاهی آن، با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش مرکز آموزشی، رفاهی، فرهنگی و مرکز پذیرش و اسکان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی در اردبیل افتتاح می‌شود.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران و عوامل برگزاری جشنواره جابرابن حیان به صورت مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی تصریح کرد: در این جشنواره نمایشگاهی از دستاوردهای دانش‌آموزان 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان اردبیل به معرض دید گذاشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ در این جشنواره ما با مشارکت 47 درصدی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در استان روبه‌رو بودیم که بیش از 55 هزار نفر دانش‌آموز در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی مشارکت کردند.

ناصری از راهیابی 106 طرح برگزیده استانی به این جشنواره خبر داد و افزود: 26 طرح تعلیف توسط دانش‌آموزان در این جشنواره مورد قضاوت و داوری قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ این جشنواره با هدف کشف استعدادهای دانش‌آموزان، ممارست آنها در کار گروهی و ایجاد فضای علمی بین دانش‌آموزان همراه با اثربخشی مناسب این طرح‌ها بوده که قطعاً نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: ما سعی کردیم در استان با رویکرد مشارکتی و ارتقا مهارت دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف این جشنواره را برگزار کنیم تا نسل آینده از این فضا به همراه اولیایشان بهره حداکثری را ببرند.

ناصری یاد و خاطره ۵ هزار معلم شهید و 36 هزار دانش‌آموز شهید را گرامی داشت و ادامه داد: ما امروز امنیت، آرامش و فضای حضور گرم و صمیمانه دانش‌آموزان را مرهون جانفشانی و ایثارگری این شهدا هستیم که برای اعتلای نظام اسلامی سنگ تمام گذاشتند.

وی با قدردانی از همت دولتمردان در توجه ویژه به آموزش و پرورش گفت: امیدواریم با استقرار دولت دوازدهم و به پشتوانه رأی مردم فضای علم و دانش و توجه به جایگاه تعلیم و تربیت بیش از گذشته ارتقا یافته و زمینه اعتلای این مجموعه را شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/ح

راهیابی طرح های برگزیده استانی به جشنواره جابربن حیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.