همدان؛

بازرسی بیش از 6 هزار تن طیور در دامپزشکی استان

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در سه ماهه نخست امسال 6 هزار و 804 تن طیور بازرسی شدند.

بازرسی بیش از 6 هزار تن طیور در دامپزشکی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود رضا رسولی افزود: ازاین تعداد طیور بازرسی شده 16 هزارو433 قطعه که معادل 25 تن است غیر قابل مصرف بودند که ضبط ومعدوم شد.

وی از ارجاع 98 واحد متخلف عرضه موادخام دامی غیرقابل مصرف در استان به مراجع قضایی در سه ماهه نخست امسال خبر داد وافزود:به انجام 29 هزارواحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان طی سه ماهه نخست امسال بازرسی شدند.

رسولی ادامه داد: در پی این بازرسی‌ها، 46 هزار و 272 کیلوگرم موادخام دامی غیرقابل مصرف شناسایی و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال 2 هزار و 236 تن از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله و گوسفند مورد بازدید قرار گرفته است، افزود: 21 تن از لاشه‌های بازدید شده غیرقابل مصرف بودند که ضبط و معدوم شدند

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون 5892 قلاده سگ‌های گله و صاحب‌دار خبر داد وخاطرنشان کرد: در زمینه واکسیناسیون و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی بیش از 3 میلیون نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک همچون بیماری شاربن، تب برفکی، آبله، تب مالت و ... واکسینه شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های سل و بروسلوز نیز در گاو و گوسفند 3471 رأس خونگیری انجام شده همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی 12 هزار و 51 رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

 انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.