دیدار مسئولان گمرکی جمهوری آذربایجان با استاندار آذربایجان غربی

مسئولان گمرکی جمهوری آذربایجان با هدف افزایش تعاملات تجاری و اقتصادی با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  شب گذشته هیئتی از مسئولین گمرکات جمهوری آذربایجان متشکل از مدیران گمرکات جلفا، شاه تختی، بیله سوار و آستارا و دو تن از مدیران ستادی گمرک این کشور با قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کردند.

این هیئت را آصف محمداف رئیس کمیته دولتی گمرک نخجوان سرپرستی می‌کند که برای دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود به استان آذربایجان غربی سفر کرده‌اند.

در این دیدار رئیس کمیته دولتی گمرک نخجوان با اشاره به مشترکات فراوان بین دو کشور ایران و جمهوری نخجوان ابراز امیدواری کرد در سایه افزایش تعاملات مسئولان دو کشور در سطوح مختلف میزان مناسبات اقتصادی تجار و بازرگانان دو کشور نیز بیش از پیش توسعه و ارتقا یابد.

محمداف با تاکید بر ضرورت ایجاد تسهیلات گمرکی بیشتر میان ایران و نخجوان گفت: لازم است با همکاری‌های دوجانبه در جهت ارتقای ظرفیت‌های موجود و تسهیل امور گمرکی گام برداریم.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ارتقا روابط جمهوری اسلامی ایران با نخجوان و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: برنامه ریزی‌های مدونی برای انجام همکاری‌های مختلف برای تسهیل تردد مسافر و انتقال کالا توسط دولت جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است.

قربانعلی سعادت افزود: مردم استان آذربایجان غربی و نخجوان دارای مشترکات فرهنگی بسیاری هستند و انتظار داریم با همکاری‌های متقابل، زمینه تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط و مناسبات در بخش‌های مختلف اقتصادی، نمایشگاهی، کشاورزی، ورزشی، صنعتی، فرهنگی و آموزشی میان دو طرف فراهم شود.

انتهای پیام/ی

 

مسئولان گمرکی جمهوری آذربایجان با استاندار آذربایجان غربی دیدار کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.