سمنان؛

افزایش تسهیلات رونق تولید در استان سمنان

تسهیلات رونق تولید در استان سمنان امسال به 9 هزار میلیارد ریال رسیده و دوبرابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا خباز استاندار سمنان در شصت و ششمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان گفت: سال گذشته میزان تسهیلات رونق تولید ارائه‌شده در استان سمنان به 440 هزار میلیارد ریال بوده است که این میزان در سال 96 با افزایش دو برابری به 9 هزار میلیارد ریال رسیده است.


وی با تأکید بر اینکه با دریافت این مبلغ واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال و غیرفعال در استان سمنان به چرخه تولید بازمی‌گردند افزود: سامانه بهین یاب به‌طور مجدد در استان سمنان راه‌اندازی شده است و تولیدکنندگان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مدارک موردنیاز خود برای دریافت تسهیلات رونق تولید اقدام کنند.


خباز تصریح کرد: سال گذشته تنها واحدهای تولیدی و صنعتی و کشاورزی می‌توانستند از این تسهیلات رونق تولید بهره ببرند که در سال 96 واحدهای گردشگری و خدماتی نیز به این سامانه افزوده شد.


استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب این سامانه اظهار داشت: رفع مشکلات استان سمنان در حوزه صنعتی، تولیدی و گردشگری تحول عظیمی را در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی در این استان ایجاد می‌کند.


وی افزود: تاکنون 6 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان تفاهم‌نامه اقتصادی بین دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقدشده است که می‌تواند نقش مؤثری را در کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان ایفا کند.


خباز با تأکید بر لزوم تقویت بخش خصوصی در حمایت از طرح‌های ملی و استانی در استان سمنان افزود: تاکنون 100 طرح مشارکتی با بخش خصوصی مطرح‌شده است که بیش از 50 درصد از آن به مرحله اجرا رسیده است.


انتهای پیام/ د


افزایش دو برابری تسهیلات رونق تولید در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار