ساری،

ضرورت توجه به تفکیک زباله خشک و تر

 به تفکیک زباله خشک و تر در آمل باید توجه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  جعفر رسولی فرماندار ویژه آمل در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان آمل با بیان اینکه طرح تفكيک زباله از مبدأ از نظر زيست‌ محيطی و كمک به اقتصاد كلان مهم است، گفت: بيشتر زباله‌ ها قابل بازگشت به چرخه توليد هستند و با بازيافت آنها از آلودگی محيط ‌زيست جلوگيری می ‌شود.

وی افزود: با اجرای اين طرح بخش زيادی از هزينه‌ های جمع ‌آوری و ساماندهی زباله هم حذف می ‌‌شود و شايد همين دلايل كافی باشد تا تفكيک زباله از مبدأ به يك فرهنگ دربين شهروندان تبديل شود.

 فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه زباله ها باید به صورت خشک و تر تفکیک شوند، گفت: تفکیک زباله ها در مبادی خانگی فرهنگی بسیار مناسب است که باید در آموزش های شهروندی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رسولی با بیان اینکه در حال حاضر افزایش تولید زباله در مناطق روستایی یکی از عمده ترین دغدغه های بهداشتی و زیست محیطی در فضای روستایی است، افزود: به طور کلی مدیریت پسماند، آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندان نخستین گام و اساسی ترین اقدام به شمار می رود و تا زمانی که آحاد جامعه و شهروندان اهمیت بازیافت پسماند و مخاطره های زیست محیطی آن را درنیابند، مدیریت پسماند موفقیت آمیز نخواهد بود.

فرماندار ویژه آمل گفت: طرح تولید کمپوست از زباله های تر در سطح روستاها از دیگر برنامه هایی است که در حال حاضر بصورت پایلوت در برخی روستاهای منتخب شهرستان اجرایی شده است و این طرح در روستاها در دستور کار کارگروه مدیریت پسماند قرار دارد.

انتهای پیام/ م

برنامه ریزی برای اجرای طرح تفکیک زباله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.