آموزش‌های مهارتی استان بوشهر بر اساس فرصت‌های اشتغال‌زایی عرضه می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با شناسایی ظرفیت‌های اشتغال استان بوشهر و تدوین حرفه‌ها، آموزش‌های مهارتی این استان بر اساس فرصت‌های اشتغال‌زایی عرضه می‌شود.

آموزش‌های مهارتی استان بوشهر بر اساس فرصت‌های اشتغال‌زایی عرضه می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرسول کازرونی بعدازظهر امروز در نشست با کارآموزان و مربیان کارگاه‌های مهارتی استان بوشهر، با بیان اینکه تقویت مهارت در محیط کار سبب رونق تولید ملی می‌شود اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بدون مهارت‌آموزی محقق نمی‌شود و رسالت فنی و حرفه‌ای برای تحقق این هدف سنگین‌تر شده است.

وی با بیان اینکه، مهارت‌افزایی در ایجاد شغل و تولید نقش مهمی دارد تصریح کرد: در دستورالعمل پنج گانه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، فنی و حرفه‌ای می‌تواند نقش اساسی داشته باشد و سفارشی کردن آموزش مهارتی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه اگر افراد در سنین جوانی و نوجوانی در کسب مهارت تلاش کنند، این موضوع سریع تحقق پیدا می‌کند و جامعه با مهارت افزایی و کارآفرینی از آسیب‌های جنگ نرم در امان می‌ماند تاکیدکرد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیاز است رویکرد آموزش مهارتی، تقاضا محور، تولید محور و شغل محور شود.

کازرونی آموزش را نوعی سرمایه‌گذاری دانست و مهارت را کلید موفقیت هر بنگاه اقتصادی توصیف کرد و گفت: مراکز آموزشی باید به سمت تعریف شغل و کارورزی در محیط واقعی کار حرکت کرده تا با ارائه مهارت بر اساس استاندارد زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تاکید کرد: اجرای سیاست‌های بخش اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در فنی و حرفه‌ای با جدیت دنبال و کمیته‌های مربوطه طبق برنامه‌ریزی راهکارهای عملیاتی کردن آن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امروزه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان بر بیکاری و رکود اقتصادی غلبه کرد خاطرنشان کرد: در کنار آموزش مهارت، با آزمون مهارت نیز می‌توان نقاط قوت و ضعف مهارت را شناسایی کرد و یک رقابت سالم میان جوانان ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: اگر کشور کارجویانی با مهارت‌های مختلف تربیت کرده باشد فرصت‌های شغلی بنگاهها سریعتر تکمیل شده و ارتقاء سطح استانداردهای آموزش مهارت سبب رونق تولید در کشور می‌شود.

کازرونی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی استان بوشهر بر اساس فرصت‌های اشتغال‌ زایی عرضه می‌شود افزود: با شناسایی ظرفیت‌های اشتغال استان بوشهر و تدوین حرفه‌ها، آموزش‌های مهارتی این استان بر اساس فرصت‌های اشتغال‌زایی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بدون مهارت آموزی محقق نمی‌شود تاکید کرد: کسب مهارت و مهارت افزایی به کارجو اعتماد به نفس داده و سبب به وجود آمدن فعالیت بهتر او شده و زمینه خلاقیت و نوآوری را فراهم آورده و گاهی می‌تواند سبب ارائه ایده و ابتکار جدید در حوزه اقتصاد شود.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.