فائو: فقر و گرسنگی در جهان در حال افزایش است

فائو اعلام کرد تعداد افراد گرسنه در سطح جهان بعد از چند سال روند کاهشی، بار دیگر در حال افزایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، رئیس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد تعداد افراد گرسنه در سطح جهان بعد از چند سال روند کاهشی، بار دیگر در حال افزایش است که وقوع درگیری و مناقشات مختلف و نیز تاثیر پدیده تغییرات آب و هوایی، دلایل آن به شمار می رود. 

خوزه گراتسیانو داسیلوا مدیر کل فائو در نشست دوسالانه فائو در رم گفت: آمار اولیه در دسترس نشان می دهد امسال تعداد افراد گرسنه بار دیگر شروع به افزایش کرده است.

وی از ارائه رقم دقیق در این زمینه خودداری کرد و افزود: آمار نهایی در ماه سپتامبر در دسترس خواهد بود. اما این موضوع متاسفانه خبر خوبی نیست.

براساس اعلام فائو تعداد افرادی که غذای کافی برای خوردن نداشتند در دوره زمانی 2014 تا 2016 به 795 میلیون نفر رسیده بود. این رقم در مقایسه با رقم سال 1990 تا 1992 حدود 21 درصد کاهش نشان می داد. براساس گفته دبیر کل فائو در شرایطی که بیست میلیون نفر از جمعیت جهان به سبب وقوع درگیری های مختلف و نیز خشکسالی در سودان جنوبی، نیجریه، سومالی و یمن با خطر مرگ بر اثر گرسنگی روبرو هستند، افزایش این رقم جای تعجب ندارد. 

وی خاطرنشان کرد حدود نوزده کشور جهان با بحران های طولانی مدت مختلف روبرو هستند و در این کشورها جنگ و خشونت در کنار عواملی از قبیل خشکسالی و سیل ناشی از تغییرات آب و هوایی باعث وخامت شرایط می شود. شصت درصد افرادی که در جهان از گرسنگی رنج می برند در مناطقی زندگی می کنند که تحت تاثیر جنگ و تاثیر تغییرات آب و هوایی هستند. 

از بین بردن کامل گرسنگی در سطح جهان و رساندن آن به صفر تا سال 2030 یکی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل است که کشورهای جهان در سال 2015 تصویب کردند. 

 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار