مقایسه دو گوشی گلکسی S7 و S8

در این گزارش قصد داریم دو پرچمدار شرکت سامسونگ را در مقابل یکدیگر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوشی گلکسی S7 به عنوان یکی از بهترین گوشی های شرکت سامسونگ است که طرفداران بسیاری دارد. این گوشی با وجود اینکه در مارچ سال 2016 به بازار عرضه شده است اما هنوز یکی از بهترین گوشی ها در مارکت اندروید محسوب می شود.
همچنین شرکت سامسونگ در مارچ 2017 از پرچمدار جدید خود با نام گلکسی S8 رونمایی کرد. گوشی که با توجه به ویژگی هایی که دارد رقیبی جدی برای پرچمداران جدید شرکت اپل یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به شمار می رود.

در این مطلب قصد داریم این دو گوشی شرکت سامسونگ را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم.

 

طراحی

جنس بدنه : جنس بدنه گوشی گلکسی S7 ترکیبی از فلز و شیشه است که قاب دور گوشی از جنس آلومینیوم و قسمت پشت آن از جنس شیشه می باشد.
اینترنت: هر دو گوشی شبکه های 2G، 3G و 4G را پوشش می دهند.
ویژگی های ممتاز: هر دو گوشی مجهز به سنسور اثر انگشت و دارای باتری با قابلیت شارژ سریع هستند. همچنین هر دو گوشی دارای قابلیت ضد آب در عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه است.
ویژگی مخصوص: شرکت سامسونگ گوشی گلکسی S8 را مجهز به اسکنر عنبیه کرده است که امنیت بالایی را برای کاربر فراهم می کند.
وزن: وزن گوشی گلکسی S7 حدود 152 گرم و وزن گوشی گلکسی S8 حدود 155 گرم است.

مقایسه گوشی گلکسی S7 و گوشی گلکسی S8

 

صفحه نمایش

گوشی گلکسی S7 دارای صفحه نمایش 5.1 اینچی از نوع سوپر SUPER AMOLED با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass 4 با رزولوشن 1440 در 2560 و با قابلیت مولتی تاچ است.

مقایسه گوشی گلکسی S7 و گوشی گلکسی S8

 

گوشی گلکسی S8 نیز دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی از نوع SUPER AMOLED با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass 5 با رزولوشن 1440 در 2560 و با قابلیت مولتی تاچ یا چند لمسه است.

مقایسه گوشی گلکسی S7 و گوشی گلکسی S8

دوربین

گوشی گلکسی S7 دارای دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 در عقب و دوربین 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 در جلو است. ( توضیح اینکه هر چقدر عدد دیافراگم کوچکتر باشد نور بیشتری به سنسور دوربین می رسد و در نتیجه عکس هایی با کیفیت بهتر ثبت می شود). دوربین این گوشی دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکار تشخیص چهره و لبخند، فلش LED و تصویربرداری HDR است. همچنین دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را دارد.

مقایسه گوشی گلکسی S7 و گوشی گلکسی S8

 گوشی گلکسی S8 نیز دارای دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 در جلو می باشد. دوربین این گوشی نیز دارای فلش LED، دارای قابلیت فوکوس لمسی، تشخیص لبخند وچهره و همچنین قابلیت تصویربردای HDR خودکار است. همچنین دوربین این گوشی توانایی ضبط ویدئوهایی با کیفیت 4K را دارد.مقایسه گوشی گلکسی S7 و گوشی گلکسی S8

 

نرم افزار

گوشی گلکسی S7 با نسخه اندروید 6.0 مارشمالو به بازار عرضه شده است و قابلیت ارتقا به اندروید 7.0 نوقا را دارد.

مقایسه گوشی گلکسی S7 و گوشی گلکسی S8

 

گوشی گلکسی S8 نیز با جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 7.0 نوقا به بازار عرضه شده است.

 

سخت افزار

گوشی گلکسی S7 مجهز به پردازنده Exynos 8890 است. باتری آن 3000 میلی آمپری و غیر قابل تعویض توسط کاربر است. این گوشی در دو مدل با حافظه داخلیGB 32/64 با رم 4 گیگ عرضه شده است و قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی تا 256GB را دارد.

مقایسه گوشی گلکسی S7 و گوشی گلکسی S8

 ورژن چینی و آمریکایی گوشی گلکسی S8 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 835 و ورژن اروپایی آن مجهز به پردازنده Exynos 8895 است. دارای باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپری غیرقابل تعویض توسط کاربر است. این گوشی نیز در دو مدل با حافظه داخلی 64GB با رم 4 گیگ عرضه شده است و قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی تا 256GB را دارد.

مقایسه گوشی گلکسی S7 و گوشی گلکسی S8

 

رنگ و قیمت

گوشی گلکسی S7 در رنگ های مشکی، سفید، طلایی، نقره ای و صورتی طلایی با قیمت 500 یورو در بازار موجود است.

مقایسه گوشی گلکسی S7 و گوشی گلکسی S8

 گوشی گلکسی S8 نیز در رنگهای خاکستری ارکیده، مشکی نیمه شب و نقره ای سرد با قیمت 700 یورو در بازار موجود است.

مقایسه گوشی گلکسی S7 و گوشی گلکسی S8

 

گزارش: حسین فلاحی

 

انتهای پیام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار