کم آبی و ریزگردها عامل افزایش مهاجرت‌ از خوزستان

نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها معضل ریزگرد‌ها و کم آبی را عامل افزایش مهاجرت‌ها از استان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیف الله پدین، نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: مردم استان خوزستان این روز‌ها حال خوبی ندارند و وضعیت در این استان هر روز وخیم‌تر می‌شود.

 وی اذعان کرد: اهواز به عنوان گرم ترین نقطه در جهان معرفی شده و این نشان دهنده آن است که مردم با دشواری زیاد به زندگی در شهرهای استان خوزستان ادامه می‌دهند.

 پدین با اشاره به معضل ریزگرد‌ها در خوزستان گفت: معضل ریزگرد‌ها به مشکل همیشگی مردم استان تبدیل شده و اکنون به این معضل باید گرمای بی رویه هوا را نیز اضافه کرد.

 نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر افزایش بی رویه مهاجرت‌ها در استان خوزستان بیان داشت: آمار مهاجرت در استان خوزستان به شدت بالا رفته و به دلیل معضل گرما و ریزگردها، میل مهاجرت در میان مردم افزایش یافته است.

 وی در خصوص جیره بندی آب در برخی از مناطق خوزستان تصریح کرد: در روستاهای استان وضعیت آب شرب بسیار وخیم است و مردم با مشکل جیره بندی آب مواجه هستند.

 سیف الله پدین افزود: آب با تانکر به مردم تحویل داده می‌شود و مردم به سختی جیره بندی آب را در هوای بالای ۵۰ درجه تحمل می‌کنند.

 وی در رابطه با وضعیت کشاورزی در استان خوزستان خاطرنشان کرد: در شرایطی که خاک موجود در استان خوزستان برای کشاورزی بسیار مناسب است، اما به دلیل کمبود شدید آب، شاهد هستیم که کشت تابستانه در استان متوقف شده است.

 پدین بیان کرد: خوزستان بیش ترین آسیب را از دست بشر دیده و بعد از مشکلاتی که در زمان جنگ برای این استان ایجاد شد، سدسازی‌ها و انتقال آب از این استان نیز به مشکلات افزوده است.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
بهنام
۱۲:۲۴ ۱۳ تير ۱۳۹۶
ماتصمیم گرفتیم از خوزستان فرار کنیم بریم مشهد زندگی کنیم مگر قرار چند سال زنده باشیم اینهمه سختی بکشیم کارم ک دیگه نیست دلمون بش خوش باشه