اهواز؛

نیاز تعاونی‌های بانوان خوزستان به حمایت

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: یکی از راه‌های حل مشکل اشتغال را در استان، حمایت از تعاونی‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید حمید، معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد‌: در خوزستان 607 تعاونی بانوان فعال داریم که بیش از 6 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

‌وی با ذکر این‌که دو شهرستان اهواز و مسجدسلیمان هر کدام به ترتیب با 136 و 73 تعاونی دارای بیشترین تعداد تعاونی بانوان در استان هستند، افزود: فرصت شغلی ایجادشده در این تعاونی‌ها در این دو شهرستان 1417 و 609 نفر است.

حمید تصریح کرد:‌ تعاونی‌های بانوان در استان در 11 رشته فعالیت دارند که بیشترین تمایل بانوان خوزستانی به تشکیل تعاونی با گرایش صنعتی است و بیش از 243 تعاونی از تعاونی‌های بانوان استان در گرایش صنعتی فعالیت دارند که بیش از 2203 فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال"‌ گفت:‌ برای عمل به این شعار و ترویج فرهنگ تعاون در استان، گروه‌های هم‌اندیشی را در روستاها و شهرها ایجاد کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی بانوان استان روبه‌رو شدیم و این ناشی از تمایل بانوان به حضور در عرصه‌های اجتماعی است.

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد:‌ خوشبختانه معاونت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم‌نامه‌های خوب و مفیدی با سازمان‌های مختلف همچون سازمان بازنشستگی، محیط زیست، بسیج سازندگی و ... منعقد کرده که اجرای صحیح این تفاهم‌نامه‌ها در استان بخش زیادی از مشکل اشتغال را در حوزه بانوان و آقایان حل می‌کند.

فرانک موسوی، سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در سخنانی با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری مشترک گفت: ‌از مهمترین وظایف ما در حوزه امور بانوان استانداری ایجاد شرایط مناسب به منظور گسترش فعالیت‌های بانوان استان است. ما در این راه همراه شما هستیم و آماده‌ایم در مسیر اعتلای بانوی خوزستانی و تقویت جایگاه آن‌ها تلاش کنیم.

انتهای پیام/م

ایجاد فرصت شغلی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.