آشنا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بندهای تحریمی ناقض برجام در کمیسیون ویژه نظارت بررسی شده است

سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک گفت: بخشی از تحریم‌هایی که ممکن است نقض برجام تلقی شود در کمیسیون ویژه نظارت بر برجام بنابر نظر مقام معظم رهبری بررسی شده است.

«حسام‌الدین آشنا» سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک در گفت‌وگو با با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون تحریم‌های جدید مجلس سنای آمریکا، اظهار داشت: همان طور که ریاست محترم مجلس بیان کردند بخش مهمی از این تحریم‌ها جدید نیست و بیشتر جنبه تبلیغی و بزرگ نمایی دارد.

وی ادامه داد: بخشی از تحریم‌هایی که ممکن است نقض برجام تلقی شود در کمیسیون ویژه نظارت بر برجام بنابر نظر مقام معظم رهبری بررسی شده و در برابر آن دو اقدام در نظر گرفته می‌شود.

آشنا با اشاره به اقدامات کمیسیون ویژه نظارت بر برجام در مقابل تحریم‌ها، گفت: مجموعه‌ای از اقدامات حقوقی که به گروه 5+1 منعکس می‌شود و آن‌ها باید نظارت بین‌المللی در اجرای برجام داشته باشند و سفر وزیر امور خارجه به آلمان و فرانسه را هم می توان در این بستر ارزیابی کرد.

مشاور رئیس جمهور افزود: بخش دیگری از تصمیمات کمیسیون مربوط به داخل کشور است و در راستای آن اقدام شده و بخشی از آن اعلام می‌شود.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پاسخ سوال دیگری با اشاره به توقیف اموال بنیاد علوی توسط دادگاه آمریکایی تصریح کرد: این به هیچ وجه مسئله‌ جدیدی نیست. بنا به اطلاعات در دسترس همگان، بنیاد علوی نیویورک یک مؤسسه غیرانتفاعی و خیریه است که فعالیت‌های نوع‌دوستانه و آموزشی دارد و در ایالت نیویورک ثبت شده است.

وی ادامه داد: بنیاد علوی نیویورک یک سازمان مستقل است که ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران ندارد، براساس اخبار منتشر شده وکلای این بنیاد خیریه نیز ضمن رد اتهامات تاکید کرده‌اند که هیچ‌گونه ارتباطی میان بنیاد علوی و تهران وجود ندارد. واقعیت این است که دعوای حقوقی دولت آمریکا علیه بنیاد علوی اقدامی است در جهت نقض قانون اساسی این کشور در خصوص تضمین آزادی مذهب شهروندانش و به نوعی قربانی کردن مهمترین منادی اسلام رحمت و یکی از ‏باسابقه‌ترین مجموعه‌های اسلامی این کشوربه پای اشتباهات گذشته خویش در پرورش تروریسم و افراط تلقی می شود.

آشنا با اشاره به توقیف دو میلیارد دلار از اموال ایران توسط آمریکایی‌ها افزود: آن دو میلیارد دلار در اثر کوتاهی‌هایی که در یک دوره زمانی خاص توسط دولت قبل صورت گرفت توقیف شد. در فاصله 10ماه این امکان وجود داشت که در آن زمان اموال ما را از آمریکا خارج کنند ولی این کار را نکردند و دست‌اندازی به آن اموال با احکام داخلی آمریکا انجام شد.

انتهای پیام /

تحریم‌های جدید مجلس سنای آمریکا جنبه تبلیغی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار