اردبیل؛

ایجاد 194 مرکز مشاوره و مداخله برای کاهش طلاق در کشور

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر 194 مرکز مشاوره و مداخله برای کاهش طلاق در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور  در حاشیه همایش ارزیابی اقتصادی پروژه های بهزیستی با اشاره به نقش بسیار مهم این مراکز در کاهش طلاق افزود: درصدد هستیم مراکز مشاوره و مداخله برای کاهش طلاق را در استانهای کشور راه اندازی کنیم.

وی گفت: تاکنون 185 هزار زوج با مرکز مداخله برای طلاق تماس گرفته اند که در این زمینه مشاوره های لازم ارائه شده که با برنامه ریزی‌های اساسی و ارائه مشاوره 25 درصد طلاق در کشور منجر به سازش شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور افزود: براساس ارزیابی کارشناسان بهزیستی و تماس های زوج های طلاق گرفته با سامانه مداخله برای کاهش طلاق کمبود مهارت های ارتباطی بین زوجین مهمترین عامل طلاق در کشور  محسوب می‌شود که متاسفانه به دلیل عدم ارتباط مناسب بسیاری از زوجها در آستانه طلاق قرار می گیرند.

مسعودی فرید گفت: بعد از عامل کمبود مهارتهای ارتباطی دخالت نابجای اطرافیان و خانواده ها، مسائل زناشویی، اختلالات روانی و مسائل اقتصادی از دیگر موارد مرتبط منجر به طلاق است که مشکلات اقتصادی در پایین قرار دارد.

وی  از راه‌ ندازی سامانه الکترونیکی مداخله برای کاهش طلاق در کشور خبر داد و گفت: این سامانه در تمام استانهای کشور راه اندازی می‌شود که به صورت پایلوت در برخی استانهای کشور اجرا شده و موفق آمیز بوده و نقش اساسی در کاهش طلاق داشته است.

 

انتهای پیام/ح

راه اندازی مرکز مشاوره و مداخله برای کاهش طلاق در استان های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار