در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نوروزی:اگر قاچاق کالا کاهش یافته بود، نباید شاهد ورود کالاهای اسرائیلی به کشور می‌بودیم

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: اگر میزان قاچاق کالا و ارز در کشور کاهش پیدا کرده بود باید سطح تولید ملی افزایش می‌یافت.

نوروزی:اگر قاچاق کالا کاهش یافته بود، نباید شاهد ورود کالاهای اسرائیلی به کشور می‌بودیمحسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت قاچاق کالا و ارز در کشور اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز تقابلی جهادی از نوع داعش علیه تولید ملی و اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: وجود 150 مورد مرزی در آب و زمین که از آن قاچاق وارد کشور می‌شود، وجود مناطق آزاد افسارگسیخته و همچنین استفاده افراد دولتی و غیردولتی از رانت‌های مخصوص برای ورود کالا و ارز به این شیوه ظلم به تولید داخلی و اشتغال است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: متأسفانه میزان قاچاق کالا و ارز روز به روز در کشور افزایش می‌یابد و الان هم دیده می‌شود که کالاهای اسرائیلی وارد مملکت شده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسه غیرعلنی روز گذشته رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سیر نزولی قاچاق خبر داده بود، گفت: بنده معتقدم اگر میزان قاچاق کالا و ارز در کشور کاهش پیدا کرده بود، باید سطح تولید داخلی ما افزایش می‌یافت و از سوی دیگر شاهد ورود کالاهای اسرائیلی در کشور نمی‌بودیم.

نماینده مردم رباط کریم با تأکید بر اینکه قاچاق کالا و ارز به ضعف قانونی بازنمی‌گردد، خاطرنشان کرد: ما قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تصویب کرده و در اختیار دولت قرار دادیم و دولت باید هرچه زودتر و با هماهنگ کردن با قوه قضاییه آیین نامه‌های لازم در این باره را تهیه و تدوین کند. 

انتهای پیام/

دولت هر چه سریعتر آیین نامه مربوط به قانون قاچاق کالا  و ارز را تصویب کند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۰۵ ۱۴ تير ۱۳۹۶
چقد ظلم در حق ملت آخه چرا کالای اسرایلی کالا بریده تو این مملکت که محتاج صهیونیسم بشیم من اصا حیرت میکنم
Germany
سید حسین رضوی
۱۰:۳۷ ۱۴ تير ۱۳۹۶
با سلام حداقل نام کالا ها را اعلام کنید تا مردم از خرید آن پرهیز کنند.
-
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۴ تير ۱۳۹۶
چشم دولتمردان روشن.
آخرین اخبار