پایان مسابقه کتابخوانی اخوت اسلامی در ولایت هرات

مراسم اختتامیه مسابقه کتاب خوانی "اخوت اسلامی" از سوی مجتمع قرآن و عترت ولایت هرات برگزار شد.

پایان مسابقه کتابخوانی اخوت اسلامی در ولایت هراتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد جوادی، معاون مجتمع قرآن و عترت در حاشیه این همایش گفت: هدف اصلی طراحان و برنامه‌ریزان این مسابقه، آشنایی هرچه بیشتر مردم و به خصوص جوانان از نیازمندی امت اسلامی به اخوت و برادری بوده است.
به گفته وی، مواد و محتوای کتابی که برای اشتراک کنندگان معرفی شده بود، بنا بر آیات قرآن کریم و سخنان شخصیت‌های وحدت‌گرا همچون حضرات مراجع عظام تقلید و حضرت آیت‌الله العظمی محسنی بود.
آقای جوادی همچنین یکی دیگر از اهداف این برنامه را تشویق جوانان به مطالعه و تحقیق عنوان می‌کند.
به گفته او، جامعه ما علاوه بر دیگر نیازمندی‌های فرهنگی، نیازمند رشد آمار مطالعه است و می‌بایستی با این گونه فرصت‌ها، جوانان را وارد فضای مطالعه و تحقیق کرد.
او همچنین گفته این برای سومین بار است که مسابقه کتاب‌خوانی با مفاهیم اسلامی از سوی این مرکز فرهنگی – دینی برگزار می‌شود که نشان می‌دهد علاقه مندی جوانان به این گونه برنامه‌ها افزایش زیادی را یافته است.
گفتنی است که مقوله اخوت اسلامی و برادری دینی، از جمله نکاتی است که توسط شخصیت‌ها، مراکز و حلقات فعال دینی ولایت هرات تاکید جدی بر آن می‌شود.
در همین مسابقه هم اشتراک کنندگان را به صورت نسبتا همسان، جوانان شیعه و سنی تشکیل می‌دادند.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.