سردار مقیمی خبر داد

ابلاغ دستورالعمل تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافران

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت:تمهیدات لازم برای تشکیل پرونده در محل وقوع سرقت به منظور جلوگیری از سرگردانی مسافران و پیگیری آن از محل سکونت ابلاغ شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی، با اشاره به اجرای طرح سالم سازی دریا در شمال کشور، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، پلیس آگاهی در تمام استان‌های کشور به ویژه استان‌های شمالی دستورالعمل‌های ویژه‌ای را همانند سنوات قبل در دستور کاری خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه  استان‌های شمالی کشور به دلیل برخورداری از دو نعمت الهی (جنگل و دریا)  همواره به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور مطرح است، افزود: همه ساله سیل عظیمی از هموطنان و گردشگران در فصول مختلف سال به ویژه تابستان به این استان‌ها سفر می‌کنند،تراکم بالای سفر  زمینه را برای سوء استفاده برخی از افراد سودجو و فرصت طلب فراهم کرده تا با انجام اقدامات مجرمانه و مغایر با قوانین،  نارضایتی اقشار مختلف جامعه را فراهم کنند.

این مقام ارشد انتظامی پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: در این راستا پلیس آگاهی به منظور پاسخ به مطالبات مردمی و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفاتی نظیر سرقت از داخل خودرو، اموال مسافران در سواحل دریا، تفرجگاه‌ها و نقاط آلوده ، در قالب یک طرح فرا استانی و کشوری در کنار سایر پلیس‌ها اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

سردار مقیمی به تامین امنیت سواحل شمال کشور اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقاء امنیت در استان‌های شمالی و جلوگیری از جرایم در تفرجگاه ها، مراکز تجاری، بازارچه ها، مناطق گردشگری و سایر نقاط در نوار ساحلی با حمایت و همکاری سایر سازمان‌های مرتبط اقداماتی در این رابطه انجام شده است.

این مقام ارشد انتظامی به ایجاد بستری مناسب برای استفاده عموم مردم از سواحل و دیگر نقاط تفریحی شهر‌های شمالی و نیز برخورد پلیس آگاهی با سارقان و مجرمان اشاره کرد و گفت: شناسایی افراد و شبکه‌های فعال در حوزه سرقت اموال، خودرو، وسایل داخل خودرو، کیف قاپی و غیره در دستور کار قرار دارد.

اشیاء با ارزش خود را  به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارید

وی با بیان اینکه ممکن است مسافران اموال و اشیاء با ارزش خود را جهت استفاده و یا اطمینان از امن بودن محل نگهداری آن به همراه داشته باشند که این امر شرایط را برای سوء استفاده سارقان فراهم می‌کند، گفت: لازم است لوازم  را در اماکن امنی مانند بانک ها، صندوق امانات و یا افراد مورد اعتماد به امانت بگذارند.

سردار مقیمی با بیان اینکه سارقان در اطراف محل استراحت و اقامت مسافران منتظر فرصت هستند تا با سوء استفاده از سهل انگاری آنان اقدام به سرقت کنند، تاکید کرد: شهروندان در این مواقع برای جلوگیری از هر گونه سرقت باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی به ابلاغ دستورالعمل تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافران به استان‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: عدم آشنایی مال باختگان با موقعیت (قضائی و انتظامی)، شرایط جعرافیایی محل وقوع جرم و همچنین عدم امکان حضور طولانی مدت برای پیگیری شکایت و پرونده خود در استان مقصد با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

 سردار مقیمی با بیان اینکه تمام اقدامات پلیس برای ایجاد امنیت پایدار برای استفاده هر چه بهتر مسافران عزیز از تعطیلات تابستانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان علاوه بر هشدار‌های پلیس، در مراقبت از اسناد، مدارک و تجهیزات همراه خود به خصوص در مجتمع‌های تجاری و ویلایی که به صورت گروهی اسکان دارند توجه کنند، از سوی دیگر مسئولان واحد‌ها باید علاوه بر همراهی و همکاری با پلیس ، هوشیاری لازم را در کنترل تردد‌ها مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

آمادگی پلیس آگاهی در طرح سالم سازی سواحل دریا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار