یاسوج؛

راه اندازی اولین پناهگاه معتادان و کارتن‌خواب‌ها در گچساران

رئیس بهزیستی گچساران از افتتاح اولین مرکز سرپناه شبانه در سطح استان در شهرستان گچساران خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛سید مهران کشاورز در حاشیه همایش تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد در گچساران که با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی و بهبود یافتگان از دام اعتیاد در گچساران که در سالن اجتماعات بهزیستی گچساران برگزار شد، اظهار کرد: اولین مرکز (شلتر) پناهگاه شبانه در سطح استان در شهرستان گچساران امروز افتتاح شد.

رئیس بهزیستی گچساران ادامه داد: این مرکز جهت اسکان شبانه کارتن‌ خواب‌ها و افراد معتادی است که به دلیل نداشتن پناهگاه در خیابان‌ها به سر می‌برند، افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز در طول شبانه‌روز معتادان کارتن‌خواب را پذیرش می‌کند، بیان کرد: این شلتر با مشارکت بخش خصوصی و کمک 30 میلیون تومانی بهزیستی تجهیز و راه‌اندازی شده و با مشارکت بهزیستی فعالیت رسمی خود را از امروز آغاز کرد.

این مسئول تصریح کرد: پناهگاه شبانه (شلتر) بهزیستی در زمینه درمان معتادان فعالیت نمی‌کنند؛ بلکه تنها مکانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده که غالب فعالیت آنها در زمینه ساماندهی معتادین کارتن خواب و آسیب دیدگان اجتماعی بی‌سرپناه است.

کشاورز با اشاره به خدمات این سرپناه اذعان کرد: در این سرپناه خدماتی مانند یک وعده غذای گرم، صبحانه، استحمام، خدمات پزشکی و آموزشی در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی چون ایدز، هپاتیت و غربالگری ارائه می‌شود.

وی زمان شروع فعالیت این مرکز را از ساعت ۷ غروب تا ۷ صبح اعلام و خاطرنشان کرد: در طی این مدت به افراد کارتن خواب، معتادان بی سرپناه و افراد بی‌خانمان خدمات لازم ارائه می شود.

رئیس بهزیستی گچساران با اشاره به ظرفیت این پناهگاه گفت: این پناهگاه با ظرفیت اسمی 50 تخت است که در حال حاضر به 20 تخت مجهز شده است و در آینده نیز افزایش داده خواهد شد.

وی هدف از ایجاد پناهگاه را کاهش آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از بیماری‌های واگیردار برشمرد.

انتهای پیام/غ

راه‌اندازی اولین «شلتر» در کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.