اهواز؛

لزوم حل مشکل آب مردم خوزستان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو باید برای حل مشکلات آب مردم خوزستان تصمیم عاجل و مسئولانه بگیرد و دست از رفتارهای ناعادلانه خود بکشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی  وزارت نیرو در حل مشکل کم آبی مردم شمال خوزستان گفت: مردم در چند قدمی سدها و رودخانه کارون تشنه هستند.

وی افزود: وزارت نیرو متاسفانه به تشنگی و مشکلات مردمی که در چند متری سدها و رودخانه‌ها زندگی می‌کنند بی‌تفاوت است و به فریاد روزافزون تشنگی مردم اهمیتی نمی‌دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وزارت نیرو باید تقسیم عادلانه آب پشت سدها را در دستور کار خود قرار دهد و دست از رفتارهای تبعیض‌آمیز بکشد.

خادمی افزود: امسال خوزستان گرمای بی‌سابقه را تجربه کرده اما مردم از هوا ناراضی نیستند بلکه تشنگی امان از مردم بریده است.

وی با اشاره به وضعیت آب با توجه به دمای بسیار بالا در خوزستان اظهار داشت: مشکلات کمبود آب در استان خوزستان، مشکلاتی در زمینه برق نیز به وجود آورده و نبود آب کافی مردم را به ستوه آورده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی از بخش‌ها، روستاها و شهرهای استان خوزستان، یک یا دوماه است که مردم آب ندارند و آب‌های زیرسطحی این استان به اتمام رسیده است گفت: تامین آب مورد نیاز این مردم محروم با تانکر انجام می‌شود این در حالیست که اکثر این روستاها در چند قدمی سدها و رودخانه‌ها قرار دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکثر روستاها و شهرهای شمال خوزستان با کمبود و کم‌آبی مواجه هستند افزود: تنها راه نجات شمال شرق خوزستان، انتقال آب از سد کارون 3 است که امیدواریم انجام شود وگرنه هیچ راهی برای رفع مشکل آب شمال خوزستان وجود ندارد.

خادمی با انتقاد از سیاست‌های تبعیض‌آمیز وزارت نیرو در تقسیم آب گفت: چرا مردم ساکن در کنار سدها و رودخانه‌ کارون نمی‌توانند از این آب برای شرب استفاده کنند اما دیگران به راحتی برای مصارف صنعت، کشاورزی و بازی‌های آبی از آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/م

تشنگی در کنار آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۴ تير ۱۳۹۶
اخ دمت گرم .وزرات نیرو آب رو باید جمع کنه برا اصفهان و کشاورزی بی ثمرش و بازی های ابی و اکواریمش و فضای سبز اوم برای استانی مثل اصفهان که کویری است و ابی نداره