رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری وزارت ارشاد:

غفلت همه جانبه در سینمای کودک و نوجوان وجود داشت

رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: طی سال های اخیر نسبت به سینمای کودک و نوجوان غفلت همه جانبه اتفاق افتاده و با برنامه ریزی جدی باید آن را جبران کنیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی حیدریان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز نخستین نشست خبری مجموعه ماست، اظهار داشت: این امر را به فال نیک می گیریم چراکه در نظر داریم، برنامه ریزی های خوبی را در حوزه کودکان داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته نسبت به سینمای کودک و نوجوان غفلت همه جانبه از سوی مسوولان، هنرمندان و.... صورت گرفته است، ابراز داشت: در این زمینه سهم دهی بیشتر برای کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سینما برای تولید محصولات خود هدف گیری می کند و پس از آن تولید را انجام می دهد، اضافه کرد: ساخت اثر برای کودکان بسیار سخت و از حساسیت های زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای ساخت اثر برای بزرگسالان قراردادهای از پیش تعیین شده بسته می شود، افزود: این در حالی است که برای تولید اثر برای کودکان با توجه به روح پاک و بی نقش و نگارشان باید حساسیت های زیادی را بکار گیریم.

حیدریان با تاکید بر اینکه توجه به تکنیک و استانداردها برای تولید آثار در حوزه کودکان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، ابراز داشت: از این رو در نظر داریم با سهم دهی بیشتر به کودکان در زمینه ارتقای سطح کیفیت و کمیت تولیدات دراین زمینه گام بردایم.

صنعتی شدن سینما مورد توجه است

وی با اشاره به اینکه با صنعتی کردن سینما در نظر داریم در این عرصه و به ویژه سنمای کودک و نوجوان تجاری سازی تولیدات سینمایی و حضور در بازار بین المللی را نیز تحقق بخشیم، تصریح کرد: در این زمینه کارگروهی در سینمای فارابی تشکیل و راهکارهای تجاری سازی سینما را دنبال می کند.

رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره کودک نیز یکی از حلقه های اصلی سینمای کودک و نوجوان است، افزود: از این رو در نظر داریم شرح وظیفه ای نیز که برای جشنواره کودک نوشته می شود نیز در راسای ارتقای تولیدات این سینما و همچنین عرضه مناسب آن باشد.

 در فیلمنامه های فیلم های سینمایی دچار مشکل هستیم

رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در همه سینمای ایران در خصوص فیلمنامه دچار مشکل هستیم، افزود: در این زمینه برگزاری دوره های تخصی آموزشی در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دو ساله شورای راهبردی سازمان سینمایی کشور، اظهار داشت: این شورا طی دو سال گذشته ارزیابی های خوبی را داشته و برنامه ریزی های مناسبی را داشته است و در این زمینه می توان گفت که نبود نیروهای جوان در این شورا از ضعف های شورای راهبردی سازمان سینمایی است که در نظر داریم این خلاء را نیز برطرف کنیم.

حیدریان همچنین با اشاره به اینکه ما از جشنواره ها حمایت مالی نخواهیم کرد، گفت: ما بنا نداریم در جشنواره ها هزینه کنیم چراکه جشنواره ها محل درآمد هستند و بسیاری از شهرداری ها برای دیده شدن فعالیت های فرهنگی شان تمایل زیادی برای برگزاری جشنواره ها دارد.

جشنواره کودک، جشنواره اصفهان است

وی ضمن قدردانی از مردم و مسئولان اصفهان برای میزبانی خوب از جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان ابراز داشت: جشنواره کودک به اسم اصفهان است و جشنواره اصفهان است واز این رو صنایع باید با حداقل هزینه این جشنواره در اصفهان برگزار کنند.

رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: صنایع مستقر در اصفهان سرمایه گذاری خوبی در ورزش دارند و می توانند با حداقل حمایت ها ضمانت ثبات برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان باشند. بی شک تاثیر فرهنگی آن در اصفهان، ایران و حتی سینمای جهان احساس خواهیم کرد.

حیدریان درباره برنامه های حمایتی از فیلم های پرمخاطب کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز یادآور شد: در تحقق نهضت تولید محتوا بدون همکاری استان ها موفق نیستیم. بنابراین بخش عمده ای از حمایت های تولیدی ما معطوف به حمایت آن هاست. نمایش می تواند مکمل این فعالیت های تولیدی باشد. این نکات در تعامل با استان ها دیده شده است.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.