اصفهان؛

آغاز مرمت قلعه تاریخی هنجن نطنز

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز از آغاز مرمت قلعه تاریخی هنجن با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یزدانمهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: قلعه تاریخی هنجن یکی از بناهای خشتی شاخص و ارزشمند شهرستان نطنز محسوب می‌شود و قرارگیری آن در ابتدای دره برزرود و جاده روستای تاریخی ابیانه و موقعیت محل ساخت آن با چشم اندازی زیبا اهمیت آن را دو چندان کرده است.

وی افزود: محور هنجن ابیانه به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان اصفهان مصوب شده و روزانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از این محور عبور و از روستاهای موجود در این محور که همه آن‌ها جزو روستاهای هدف گردشگری (به ویژه روستای تاریخی ابیانه) دیدن می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز مرمت این قلعه تاریخی را از اولویت برنامه‌های مرمتی این اداره عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ 300 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی جهت مرمت این بنا تخصیص و عملیات مرمتی آن توسط پیمانکار مربوطه آغاز شد.

یزدانمهر آوار برداری و پاک‌سازی قلعه استحکام بخشی دیوارهای سنگی، تیر ریزی سقف‌های چوبی، اجرای سقط پوش و اجرا دیواره‌های خشتی را از جمله اقدامات در حال انجام جهت مرمت این بنای تاریخی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مینو هنجنی
۱۹:۲۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه قلعه نه تنها تعمیر نشد بلکه در وردی رو خراب کردن وآجرهایی که برای تعمیر برده بودن جمع کردند الان تمام سقف ها ریخته دیوارها خراب شده
هیچ مرمتی در کار نبوده