اصفهان؛

تعامل ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه گردشگری

ظرفیت های گردشگری بوجود آمده نتیجه گسترش همکاری های دو جانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد : سالانه ۱۲۷ هزار ایرانی به آذربایجان مسافرت می کنند و سفارت این کشور در ایام عید نوروز امسال برای ۴۶ هزار ایرانی ویزا صادر کرده است و این نشان دهنده ی رشد تعاملات است.

ابوالفضل قارایف گفت: آمادگی داریم هفته فرهنگی اصفهان را در آذربایجان برگزار کنیم آذربایجان هم دارای شش هزار و۵۳۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری است که چهار اثر در یونسکو به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان۷۰ هزار هنرمند و فرهنگی را در حوزه های تئاتر، سینما، موسیقی و گردشگری را تحت پوشش قرارداده و این کشور دارای۲۴۰ مکتب موسیقی، و دهها مکتب تئاتر از جمله ۲۶ مکتب تئاتر دولتی است.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان گفت: فرهنگ دو کشور در حوزه آشپزی و موسیقی نزدیکی بسیاری دارد و مشکل خاصی از لحاظ زبانی هم وجود ندارد که این امر می تواند زمینه ساز گسترش فعالیت ها در حوزه گردشگری باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید در کشورش بعنوان "سال همگرایی اسلامی" گفت: مذهب مشترک ایران و آذربایجان بعنوان فرصتی می تواند ظرفیت های گردشگری متقابل را گسترش دهد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از۱۰ شهر دیدنی جهان است، گفت: اصفهان دارای بیش از ۲۰ هزار جاذبه طبیعی و میراثی و فرهنگی است که بیش از یکهزار و۷۰۰ جاذبه آن ثبت ملی و هفت اثر نیز دارای ثبت جهانی یونسکو است و تعداد زیادی از آثار ناملموس استان نیز به ثبت رسیده است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه پس از برجام ورود گردشگران خارجی 4 برابر افزایش یافته است، گفت: در ایام نوروز امسال بیش از سه میلیون نفر گردشگر داخلی از اصفهان بازدید کردند.

وی افزود: برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفته است تا در ۵ سال آینده میزان گردشگران خارجی در سال به یک میلیون نفر و گردشگران داخلی به۱۰ میلیون نفر برسد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار