سنندج؛

42.5 تن کالای قاچاق سلامت‌محور در کردستان امحاء شد

دبیر کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان  از امحاء 42.5 کالای قاچاق سلامت‌محور در سه ماه نخست امسال در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رضا میرزایی دبیر کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان صبح امروز در اولین همایش منطقه‌ای پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور؛ دستاوردها و چالش‌ها، که در تالار ابن‌سینا پردیس دانشگاه علوم‌ پزشکی کردستان برگزار شد، گفت: اگر کمربند مقابله با قاچاق در انسان‌های مرزی محکم بسته نشود، استان‌های مرکزی هم از تبعات آن بی نصیب نخواهند بود.

وی خواستار مقابله جدی با باندهای کلان و دانه درشت های قاچاق از سوی نیروی انتظامی شد و افزود: در سال جاری، با اعزام به یکی از نقاط مرزی استان، انبار حاوی 3 میلیارد تومان کالای قاچاق شناسایی و با اقدام امنیتی و اطلاعاتی ، ضربه مهلکی به قاچاقچیان وارد شد.

 میرزایی بیان کرد: سال گذشته 480 مورد گشت غذایی، هزار و 174 مورد گشت بهداشتی، هزار 832 مورد گشت از داروخانه ها، 465 مورد از عطاری ها، 111 مورد از مرازک عرضه و فروش تجهیزات پزشکی انجام و 250 فقره پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

دبیر کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به جدیت در مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان به ویژه درحوزه کالاهای سلامت‌محور اشاره وگفت: پارسال 50 تن و امسال 42.5 تن کالا که عمدتا سلامت محور بوده، به ارزش 800 میلیون ریال در استان امحاء شد.

انتهای پیام/ م ح

ضرورت مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.