هشدار سفیر قطر در استرالیا: حمله به قطر باعث ویرانی کامل منطقه خواهد شد

سفیر قطر در استرالیا هشدار داد هرگونه حمله به قطر، دیوانگی خواهد بود و به ویرانی کامل منطقۀ خلیج فارس منجر خواهد شد.

هشدار سفیر قطر در استرالیا: حمله به قطر باعث ویرانی کامل منطقه خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از سومریه نیوز، "ناصر آل خلیفه" سفیر قطر در استرالیا تاکید کرد قطر، برگه هایی برنده در اختیار دارد که در صورت لزوم از آن ها ضد همسایگانش استفاده خواهد کرد. جامعه جهانی نیز اجازه نخواهد داد هرگونه تنشی در منطقه خلیج فارس صورت گیرد زیرا هرگونه درگیری، به شکست همۀ کشورهای درگیر منجر خواهد شد.

وی هدف از به کارگیری اطلاعات دروغین در این بحران را، تحریک افکار عمومی در قطر ارزیابی کرد و گفت: اطلاعات دروغینِ منتشر شده در سایتِ هک شده توسط اشخاص صورت نگرفته است بلکه عاملان آن، کشورهای همسایه بودند و متاسفانه ما ناچاریم که با آن ها رودررو شویم.

ناصر آل خلیفه، دربارۀ مرحلۀ پس از پاسخ قطر به درخواست کشورهای محاصره کننده و پایان ضرب الاجل نیز گفت: تلاش های پیگیر دیپلماتیک، از نخستین روزهای بحران، همچنان در جریان است و هدف از ادامه این تلاش ها، دستیابی به راه حلی برای راضی کردن همگان است، زیرا این بحران، خطرناک ترین بحرانی است که پس از جنگ کویت در سال 1990 دامنگیر کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) شده است.

سفیر قطر در استرالیا خاطر نشان کرد درخواست های کشورهای محاصره کننده، درخواست هایی عجیب است که به نظر می رسد یکجانبه نوشته شده است. این درخواست های ناهمگون، خواسته های عام و خاص را با یکدیگر در می آمیزد و مسائلی را مطرح می کند که قطر هیچ نقشی در آن ندارد.

وی افزود: برخی از مسائل مطرح شده در این درخواست ها، به منشور سازمان ملل مربوط می شود و مسائلی خارج از هرگونه اختلاف نظر است، زیرا به حق حاکمیت قطر و حق داشتن سیاست خارجی و داخلی مستقل با رویکرد حفظ منافع و امنیت ملی مربوط می شود.

ناصر آل خلیفه در عین حال گفت: ما قطری ها، کمال محبت و قدردانی را برای برادرانمان قائلیم و می دانیم که امنیت ما با امنیت آن ها یکی است، به این ترتیب، از آن ها، چنین تنشی را توقع نداشتیم.

وی با تاکید بر برگ برنده های قطر ضد همسایگانش در صورت بروز هرگونه درگیری، یادآور شد این بحران، سبب برملا شدن بسیاری از مسائلِ کشورهای عضو شورای همکاری شد.

سفیر قطر در استرالیا با تاکید بر اهمیت راهبردی قطر برای کشورهای جهان تصریح کرد قطر، کشوری منزوی نیست. 25 درصد از گاز کشورهای جهان از قطر تأمین می شود و بخش اعظم نیاز ژاپن، کره، چین، هند، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس به انرژی، از قطر تأمین می شود، بنابراین قطر، پشتیبانانِ خود را دارد و امنیت این کشور، بخشی از منافع این کشورهاست.

 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار