شهرکرد؛

افزایش ۷۱ درصدی کشفیات مواد مخدر

کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری در چهارمحال و بختیاری، ۷۱ درصد افزایش داشت.

افزایش ۷۱ درصدی کشفیات مواد مخدربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید قدیر مرتضوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های مقابله و پاکسازی مناطق آلوده و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر گفت: کشفیات مواد مخدر طی سه ماهه نخست امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۷۱ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۶ هزار نفر خدمت به معتادانی که داوطلبانه به مراکز درمان دارویی و اقامتی (کمپ‌های ترک اعتیاد) استان مراجعه کردند، ارائه شد.

مرتضوی اضافه کرد: با توجه به کیفیت خدمات این بخش در چهارمحال و بختیاری، تعدادی نیز از استان‌های همجوار در مراکز ترک اعتیاد استان پذیرش شدند.

وی ادامه داد: پایین بودن نرخ ماندگاری بر درمان مهمترین چالش در زمینه ترک اعتیاد می‌باشد که باید با توسعه حمایت‌های اجتماعی، آن را بالا ببریم.

مرتضوی با تأکید بر اهمیت مردمی کردن پیشگیری و مقابله با مصرف و توزیع مواد مخدر در استان، استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، جوامع محلی و همچنین  ظرفیت‌های دانش آموزی و دانشجویی را از راه‌های مؤثر در این زمینه بیان کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار