لاریجانی:

تمرکز مجلس و دولت در موضوع اقتصاد مقاومتی مهم است

رئیس مجلس شورای اسلامی پرهیز از کش مکش‌های سیاسی را یکی از اقدامات برای پیشرفت دانست و گفت: مجلس و دولت بایستی حول موضوعات اقتصاد مقاومتی تمرکز داشته باشند.

تمرکز مجلس و دولت در موضوع اقتصاد مقاومتی مهم استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ علی لاریجانی صبح امروز با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار کرد.

در این دیدار که استاندار ، جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان برخی رسانه ها حضور داشتند ، آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن خوش آمد گویی به رییس مجلس شورای اسلامی افزود : در شرایط امروز جامعه رعایت اعتدال و دوری از تنش زایی ، بهترین گزینه برای حفظ امنیت و آرامش با ثبات کشور خواهدبود.

وی ، با اشاره به اینکه دامن زدن به اختلاف های سیاسی و گروهی نتیجه ای جز بر هم زدن تعادل و دور شدن از اهداف اصلی نظام نخواهدداشت ، گفت : ایجاد اختلاف و به ویژه افزایش آن برای حفظ آرامش و امنیت سمی مهلک است.

آیت الله قربانی ایجاد تعادل در عرصه ها و وجوه گوناگون جامعه را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود : مهمترین اثر مستقیم حفظ و ثبات تعادل ، احساس امنیت ازسوی مردم ، به ویژه صاحبان سرمایه ، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به ارمغان می آورد.                            

امام جمعه رشت همچنین با اشاره به همدلی و تعامل مناسب نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی ، گفت : این همدلی بین نمایندگان و تعامل مناسب آنها با استاندار بعنوان بالاترین مقام اجرایی استان در پیشرفت و توسعه گیلان و به ویژه برآورده ساختن خواسته های شهروندان گیلانی تاثیرگذار است.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سبقه فعالیت نماینده ولی فقیه در گیلان در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی و انقلابی ، گفت : آیت الله قربانی از علمای با فضیلت و با کمالات دنیای اسلام است که تاکنون 70 عنوان کتاب را در حوزه های مختلفی چون دینی ، فرهنگی و سیاسی به رشته تحریر درآورده است.

علی لاریجانی ، بااشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی ، گفت : همانگونه که مقام معظم رهبری بر محور اقتصادی نام گذاری سال های اخیر تاکید داشته اند ، ایجاد تحول بنیادی در شرایط اقتصادی کشور مهمترین اصل برای دستیابی به اهداف تعیین شده در عرصه های دیگر است.

وی افزود : پرهیز از کشمکش ها و تنش های سیاسی و تمرکز بر تحول بنیادین در عرصه تولید و اشتغال میتواند راهبرد کشور را در مسیر دستیابی به توسعه پایدار تبیین و مشخص کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود همگرایی در مجلس و دولت برای رسیدن به اهداف بلند و مهم اقتصاد مقاومتی ، گفت : تحول در نظام تولید و صادرات مهمترین اصل برای رسیدن به اقتصاد پویاست.

لاریجانی ، ایجاد فرهنگ کار و کارآفرینی را پایه و اساس رسیدن به پیشرفت و توسعه برشمرد و تصریح کرد : باید از بار سیاسی برنامه ها و تولیدات فرهنگی در رسانه ها کاسته و بر بعد فرهنگی جمع کردن ثروت ، تولید و کار بیشتر تاکید شود.

 

انتهای پیام/ق

 

دیدار علی لاریجانی با آیت الله زین العابدین قربانی 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.