اصفهان؛

تکمیل مرکز همایش های بین المللی اصفهان باعث تمرکز زدایی می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تکمیل و بهره برداری از مرکز همایش های بین المللی اصفهان باعث تمرکز زدایی برگزاری این همایش ها از پایتخت می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید رضا صالحی امیری دیروز در جریان بازدید از روند عملیات ساخت مرکز همایش های بین المللی اصفهان، تصریح کرد: برگزاری همایش های بزرگ ملی و بین المللی در تهران با مشکلات ترافیکی و تراکم همایش ها مواجه است.

وی افزود: مرکز همایش های بین المللی اصفهان می تواند جانشین بسیار خوبی برای سالن همایش های بین المللی تهران باشد و بار ترافیکی این همایش ها را از تهران به اصفهان منتقل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مرکز همایش های بین المللی اصفهان یکی از افتخارات معماری ایران است و در ساخت آن از فناوری های نوین استفاده شده است.

وی اضافه کرد: این مرکز می تواند برای یک قرن فعال باشد و به لحاظ دسترسی ها و ظرفیت ها هر آنچه برگزاری یک همایش بین المللی نیاز است را دارد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه زیرساخت های رفاهی و گردشگری اصفهان رو به توسعه است، گفت: برای استقرار میهمانان خارجی در شهر اصفهان با مشکل و موانعی رو به رو نخواهیم بود.

وی اصفهان را خاستگاه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دانست و گفت: حضور مهمانان خارجی در اصفهان بازتاب خوبی دارد و وجود مرکز همایش های بین المللی اصفهان (سالن اجلاس) علاوه بر برگزاری همایش ها، به انتقال و اشاعه فرهنگ ملی و تمدنی ما به سایر ملل جهان کمک می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حقیقت سالن مرکز همایش های بین المللی اصفهان و فضاهای جانبی آن، پیام فرهنگی را به دنیا منتقل می کند و هر فردی که در این مرکز حاضر می شود، تحت تاثیر نمادهای فرهنگی ایران قرار می گیرد و این، ارزش مرکز همایش های بین المللی اصفهان را دو چندان کرده است.

صالحی امیری افزود: خوشبختانه روند احداث این مرکز با همت شهرداری اصفهان با سرعت خوبی درحال انجام است و دولت نیز باید کمک کند تا این مجموعه هرچه سریع تر تکمیل و به بهرداری برسد.

طرح احداث مرکز همایش های بین المللی اصفهان به عنوان یک طرح چند منظوره با هدف میزبانی اجلاس سران کشور های غیر متعهد در ایران در اسفند سال 1389 به مرحله اجرا در آمد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار