شهروندخبرنگار مازندران؛

آب شرب غیر آشامیدنی در سیاه‌چنار!! + فیلم و (جوابیه)

وضعیت نامناسب آب شرب در روستای سیاه‌چنار شهرستان میاندرود باعث گلایه ساکنین این منطقه شده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ وضعیت آب آشامیدنی روستای سیاه‌چنار در شهرستان میاندرود  استان مازندران نامناسب بوده و باعث گلایه ساکنین این منطقه شده است.

منبع: شهروندخبرنگار - مازندران (روستای سیاه‌چنار)

 

 

سرپرست محترم خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان در مازندران

با سلام

پيرو درج خبری با فیلم در خروجی خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان مازندران مورخه 16/4/96  با عنوان « آب شرب غیر آشامیدنی در سیاه چنار» جوابيه اي جهت تنویر افکار عمومی به شرح ذيل ارسال مي شود ؛ لطفا مطابق ماده 23 قانون مطبوعات در آن سایت درج شود.

روستای سیاه چنار از توابع شهرستان میاندرود با 90 مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران قرار دارد و آب این روستا از مجتمع آبرسانی 18 روستایی گهرباران تأمین می شود.

آب شرب موجود در شبکه توزیع که مورد استفاده مشترکین این 18 روستا قرار می گیرد آبی سالم و بهداشتی است به طوریکه مداوم و مستمر مورد پایش کیفی قرار می گیرد و از آزمونهای متعدد میکروبی و شیمیایی عبور می کند همچنین اکیپ های نگهداری و بهره برداری به طور منظم عملیات شستشوی مخازن ذخیره و شبکه توزیع منطقه گهرباران را انجام می دهند که اخیرا این شستشو طی هفته گذشته انجام شده است در همین راستا شبکه بهداشت منطقه نیز به عنوان دستگاه نظارتی بر کنترل کیفی آب از منبع تأمین تا محل مصرف نظارت دارد و به صورت دائم تستهای کلرسنجی و آزمونهای باکتریولوژی و شیمیایی انجام و نتایج حاصله را با استانداردهای ملی و ویژگیهای آب آشامیدنی مورد مطابقت قرار می دهد لذا به صراحت اعلام می کنیم در شرایط حاضر آمادگی بازدید از تاسیسات منطقه جهت اثبات مطلوبیت کامل کیفی آب را داریم.

با اذعان و تاکید بر این نکته که کیفیت آب آشامیدنی مسئله بسیار مهمی در سلامت آحاد جامعه است تمام تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران بیش از کمیت ، توجه به کیفیت آب و عاری بودن از هرگونه آلودگی است و در این خصوص با انجام کلر زنی ، گندزدایی و تستهای متعدد تلاش کرده ایم همواره آب سالم و بهداشتی را به مشترک برسانیم اما بسیاری از مشترکین  بدون اینکه اطلاعات جامع و دقیقی از سیستم های تصفیه خانگی داشته باشند نسبت به نصب این گونه دستگاه ها در منازل اقدام می کنند در حالیکه دستگاههای تصفیه خانگی نه تنها تأثیر مثبتی بر افزایش میزان سلامت آب شرب ندارد بلکه املاح مفید آب را هم از بین می برد همچنین مواد تشکیل دهنده دستگاه چون تماس مستقیم با آب دارد باعث ایجاد آلودگی میکروبی و تهدید سلامت مصرف کننده می شود.

 بر این نکته تاکید می کنیم که عملکرد دستگاه تصفیه خانگی به گونه ای است که بدون تأثیری بر مشخصات فیزیکی آب بر ساختار شیمیایی آب اثر گذاشته و سبب از بین رفتن بخش بسیاری از املاح مفید از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم و... موجود در آب می شود ضمن اینکه با ایجاد آلودگی های ثانویه در درازمدت آسیب های جدی بر سلامت بدن به ویژه قلب و عروق  را در پی دارد و بر رشد استخوانی کودکان اثرات سوئی به جا می گذارد . علاوه بر این تجهیزات تصفیه خانگی هیچ گونه تأثیری در میکروب زدایی و تصفیه آب ندارد و با توجه به ساختار تصفیه و دو الکترود فلزی موجود در مسیر تصفیه، پس از مدتی سبب ایجاد رسوب و گل و لای در دستگاهها می شود و متاسفانه فروشندگان چنین تجهیزاتی از این حربه تبلیغاتی برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کنند .

لذا به تمامی مشترکین توصیه می شود به هیچ وجه از این دستگاهها برای میکروب زدائی و یا تصفیه آب استفاده نکنند زیرا آب تولیدی در سراسر  استان به ویژه در منطقه گهرباران دائماً مورد پایش قرار گرفته و از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است.

شایان ذکر است آب شرب مشترکین روستایی تحت پوشش در سطح استان توسط 8 واحد آزمایشگاه ثابت و یک واحد آزمایشگاه سیار دائماً کنترل و مورد بازرسی قرار می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام می شود.

 

                                                                                      روابط عمومی و آموزش همگانی

 شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران

 

 

 
برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار