سمنان;

اصل هشتم قانون اساسی باید اجرایی شود

امام جمعه سمنان گفت : یکی از اصولی که باید اجرایی شود، اصل هشتم قانون اساسی یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه هفته سوم تیر ماه در سمنان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اینکه برخی از اصول قانون اساسی اجرایی نشده است، گفت: اصل هشتم قانون اساسی اجرا نشده و باید اجرایی شود.


وی افزود: یکی از اصولی که باید اجرایی شود، اصل هشتم قانون اساسی یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر است.


شاهچراغی تصریح کرد : مقام معظم رهبری فرمودند قوه قضائیه باید حامی آمران به معروف و ناهیان منکر باشد؛ امروز مسؤولان باید مسیر را برای اجرای این امر الهی هموار کنند و همه ما مسؤول هستیم که این امر را ترویج دهیم.


خطیب جمعه سمنان با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد مشهد در سال 1314 و به خاک و خون کشیدن معترضان به کشف حجاب رضاخانی تصریح کرد : بانوان و دختران جامعه باید بدانند که برای این عفاف و حجاب خون های پاکی ریخته شده است و نباید با بدحجابی حرمت خون شهیدان را شکست.


آیت الله شاهچراغی با تشریح شرایط کم آبی در استان کویری سمنان، از مردم خواست تا با صرفه جویی بیشتر، برای توزیع منابع کم آبی به مسئولان کمک و از جیره بندی شدن آب در فصل گرم سال جلوگیری کنند.


شاهچراغی با تأکید بر لزوم عشق انسان به خاندان اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: ولایتمداری و مرگ در راه ولایت نیز حیات معنوی دیگر است و حرکت در راه ولایت نیز موجب جلب رضایت خداوند متعال خواهد شد.
انتهای پیام / ه

اجرای اصل هشتم قانون اساسی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار