تبریز؛

اهل قلم حافظان خون شهدا هستند

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سالروز قلم تاکید کرد: اهل قلم حافظان خون شهدا و انقلاب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران هستند.

اهل قلم حافظان خون شهدا هستند  آیت الله سید محمد تقی آل هاشمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به جایگاه قلم و کتاب در جامعه ی اسلامی، گفت: خوشا به حال آنان که با قلم خود به اسلام خدمت کرده و فرهنگ اسلامی را حفظ می کنند و آن را برای آیندگان به یادگار می گذارند.

وی توجه به اهمیت قلم، دانش و معلمان را از ضروریات دانست و افزود: معلمان به وسیله ی قلم، احکام آموزشی دینی و نیز وظایف فرزندان در مقابل والدین را به شاگردان خود آموزش می دهند چراکه فرزندان سرمایه های خانواده و جامعه اسلامی هستند.

وی همچنین انتقال تجربه های گذشتگان به نسل های آینده را از دیگر کارکردهای مهم قلم عنوان کرد و گفت: احکام اسلامی به واسطه ی کتاب وحی و نیز تفکرات با ارزش عالمانی چون علامه طباطبایی و علامه جعفری به وسیله ی قلم به دست ما رسیده است.

امام جمعه موقت تبریز به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی و در بین مردم جامعه اشاره کرد و افزود: تمامی افراد جامعه باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر حساسیت ویژه داشته باشند و همواره همدیگر را به این دو امر دعوت کنند.

وی در بخشی از سخنان خود فرارسیدن سالروز درگذشت آیت الله سید جواد حسینی خامنه ای، پدر رهبر معظم انقلاب در 14 تیر ماه 1365 هجری شمسی و نیز درگذشت آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی در 13 شوال سال 1380 هجری قمری تسلیت گفت.

وی با اشاره به روز ادبیات کودکان و نوجوانان، یاد آور شد: خانواده ها باید تربیت درست کودکان و نصیحت به موقع نوجوانان را همیشه در نظر داشته باشند و آن را با جدیت دنبال کنند.

امام جمعه موقت تبریزباتاکید بر اینکه پهلوانی و ورزش زورخانه ای جزو موضوعات اساسی در کشور است، خاطر نشان کرد: پهلوانان با همت خود و نیز الهام از اشعار مذهبی و لفظ " یا علی" در مقابل دشمنان کشور و اسلام می ایستند و همیشه آماده رقابت در میدان های جنگ هستند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.