دوره‌های آموزشی صنایع دستی و گردشگری در استان بوشهر گسترش می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اهمیت بالای توانمندسازی نیروی انسانی، گفت: برنامه‌های آموزشی صنایع دستی و گردشگری در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

دوره‌های آموزشی صنایع دستی و گردشگری در استان بوشهر گسترش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر امیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توسعه و پیشرفت نیازمند توانمندسازی نیروی انسانی است و در این راستا برنامه‌های خوبی در حوزه توانمندسازی فعالان حوزه‌های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان بوشهر داریم.

وی اضافه کرد: در همین راستا برگزاری برنامه‌های آموزشی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و دوره‌های متنوع آموزشی در نقاط مختلف استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های به‌آموزی و آموزش حصیر به شاغلین در رشته حصیربافی در شهر آبپخش یکی از این دوره‌ها است.

وی ادامه داد: این کلاس با هدف تصحیح در بافت، تهسیل روند ایده‌پردازی و امکان اجرای خلاقیت‌ها و آشنایی با روند طراحی در کار توسط معاونت صنایع دستی به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.

امیرزاده افزود: دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از سری دوره‌های آموزش کوتاه مدت گردشگری است و فارغ‌التحصیلان این دوره موفق به اخذ کارت تورلیدری می‌شوند.

وی گفت: بعد از نزدیک به دو دهه، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با صدور مجوزهای لازم، اولین دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان را برگزار کرد.

امیرزاده بیان کرد: مدرک و کارت تورلیدری این دوره، طی فرآیندی مشخص، با حضور در کلاس هایی تخصصی، زیر نظر آموزشگاه های خصوصیِ دارای مجوز و توسط سازمان میراث فرهنگی کشور صادر و دارنده آن به عنوان تورلیدر (دارنده مجوز راهنمایی تورهای گردشگری) شناخته می شود.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.