عباسی معروفان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید تضمینی گندم از 5 میلیون تن فراتر رفت/ برداشت کلزا تا 10 روز دیگر به اتمام می رسد

معاون بازرگانی داخلی دولتی گفت: تا به امروز بیش از 5میلیون و 900 هزار تن گندم با ارزش بالغ بر 7 هزارمیلیارد تومان از کشاورزان 31 استان خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم از 5 میلیون تن فراتر رفت/ برداشت کلزا تا 10 روز دیگر به اتمام می رسدحسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون 5 میلیون و 900 هزار تن گندم به ارزش بالغ بر 7هزار میلیارد تومان از گندم کاران 31 استان خریداری شده است.

 وی با اشاره به اینکه تمامی کشاورزانی که تا چهارم تیرماه گندم خود را تحویل داده اند حداقل 50 درصد بهای مطالباتشان را دریافت کردند افزود: تا به امروز بیش از 4هزار میلیارد تومان بهای گندم به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی پس از تأمین اعتبار در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

 عباسی معروفان با اشاره به اینکه برداشت کلزا تا 10روز دیگر به اتمام می رسد، بیان کرد: تاکنون 155 هزار تن کلزا با ارزش بالغ بر 400 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

 به گفته وی حدود 370 میلیارد تومان از مطالبات کلزا کاران پرداخت و مابقی نیز تا پایان فصل خرید این محصول به حساب کلزا کاران واریز خواهد شد.

 معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی تا پایان فصل برداشت به حدود11 میلیون تن خواهد رسید،تصریح کرد: همچنین با اتمام فصل خرید کلزا خرید سایر دانه های روغنی همانند گلرنگ، آفتاب گردان و سویا آغاز خواهد شد که بدین ترتیب پیش بینی می شود میزان خرید تضمینی دانه های روغنی به بیش از430هزار تن در سال جاری برسد.

 انتهای پیام/

آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۷ تير ۱۳۹۶
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۲۱:۲۶ ۱۷ تير ۱۳۹۶
خداروشکر
آخرین اخبار