اردبیل؛

رگبارهای تابستانه اردبیل را فرا گرفت

وقوع رگبارهای پی در پی از عصر هفدهمین روز تابستان هوای اردبیل و قسمت وسیعی از این استان را خنک تر و دلپذیرتر کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ساکنان اردبیل که در نخستین ساعات شنبه برای لحظه هایی شاهد وقوع رگبار و رعد و برق های تابستانه موقت بودند از عصر همین روز در پی رشد سریع هسته های منفردی از ابرهای جوششی در آسمان منطقه بار دیگر توفان های تندری مشابه روزهای بهار را تجربه کردند.

شدت بارش های رگباری برای ساعاتی به اندازه ای بود که در برخی محله های کم ارتفاع شهر سبب آبگرفتگی های مقطعی شد و تردد رهگذران پیاده و سواره را با مشکل روبرو کرد.

با فعالیت جبهه هوای سردی که از روز پنجشنبه گذشته وارد استان اردبیل شده دمای هوا در این استان به شکل محسوس کاهش یافته به گونه ای که دمای شهر اردبیل در گرم ترین ساعت امروز از 22 درجه بالای صفر فراتر نرفت.

در ساعت 19 عصر شنبه آسمان اردبیل نیمه ابری است و وزش باد خنک با بیشینه سرعت 35 کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق دمای هوا را به 15 درجه بالای صفر کاهش داده و اردبیل را به عنوان خنک ترین نقطه این استان مطرح کرده است.

بنابه پیش بینی هواشناسی بارش های پراکنده و موقت رگباری همراه با هوای خنک ابری و گاهی مه آلود تا سه شنبه در اردبیل و بعضی نقاط این استان ادامه می یابد و پس از یک وقفه یک روزه از روز چهارشنبه دوباره هوای ناپایدار و خنک بر منطقه حاکم می شود.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از هوای بسیار خنک در فصول گرم سال برخوردار است و همین موضوع در کنار سایر جاذبه های طبیعی و تاریخی سبب می شود که سالانه بیش از 6 میلیون نفر به این استان سفر کنند.

 

انتهای پیام/ع

رگبارهای تابستانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.