سرخه؛

اجرای طرح رایگان سمپاشی دام‌ در سرخه

درمجموع ۹۶ رأس دام سنگین به روش پیور آن در این طرح مورد سمپاشی قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مجتبی لشکری رئیس اداره دامپزشکی سرخه گفت: درمجموع ۹۶ رأس دام سنگین به روش پیور آن در این طرح مورد سمپاشی قرار گرفتند که با توجه به شروع فصل گرما و شیوع بیماری ازجمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور و لزوم کنترل بندپایان ناقل بیماری ضرورت داشت.


وی افزود: طرح سمپاشی رایگان دام‌های سنگین با نظارت کارشناسان این اداره و همکاری بسیج و سپاه سرخه در سه روستای مومن‌آباد، افتر و اروانه انجام شد.


لشکری تصریح کرد: رعایت اصول قرنطینه بهداشتی دام یعنی عدم نقل‌وانتقال بی‌ضابطه دام نیز در کنترل بیماری بسیار مؤثر است لذا از دامداران می‌خواهیم برای کمک به کنترل بیماری از جابجایی بی‌مورد دام در مناطق مختلف خودداری کرده و دام‌های موردنیاز پرورشی خود را از مراکز مجاز شهرهای عاری از بیماری خریداری کنند.


وی افزود: همچنین هم‌زمان با سالروز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای مبارزه همه‌جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، پست قرنطینه دامپزشکی سرخه افتتاح شد.


رئیس اداره دامپزشکی سرخه اظهار داشت: این پست تمام جابجایی‌های محموله‌های دامپزشکی در سطح کشور را از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور قابل رصد و ردیابی می کند که به حفظ بهداشت و سلامت عمومی و تامین امنیت غذایی جامعه کمک خواهد کرد.


انتهای پیام / د


طرح رایگان سمپاشی دام‌های سنگین روستایی در سرخه انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار