اصفهان؛

افزایش ۲درصدی میزان مصرف برق در یک سال گذشته

مدیر امور برق خوانسار گفت: میزان برق مصرفی در شهرستان خوانسار از خرداد ماه سال گذشته تا انتهای خرداد ماه امسال ۱۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده است که نسبت با سال ماقبل آن ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرهاد بلابادی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۹هزار و ۴۰۰ مشترک برق در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۴ هزار مشترک  برق  در بخش خانگی و مابقی مشترک کشاورزی و صنعتی هستند.

وی با بیان اینکه تا انتهای خرداد ماه سال گذشته میزان  ۱۸ هزار  و  ۳۶۴ مگاوات برق در سطح شهرستان خوانسار مصرف شده است، افزود: میزان برق مصرفی شهرستان از خرداد سال گذشته تا انتهای خرداد ماه امسال ۱۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده است که نسبت با سال ماقبل آن ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر امور برق خوانسار تصریح کرد: از ۱۸هزار و ۰۰ مگاوات برق مصرفی ۶۰ درصد  در بخش  خانگی و مابقی در بخش صنعت و کشاورزی مصرف شده است.

وی افزود: از این میزان مصرف برق، ۸.۱ درصد  برای روشنائی معابر سطح شهرستان مصرف شده است، بر اساس میانگین استاندارد کشوری برق مصرفی معابر ۴ درصد که این میزان برق مصرفی نگران کننده است.

بلابادی با اشاره به اینکه بر اساس دستور وزارتخانه برآورد مصرف برق ادارات شهرستان در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بر اساس برآور مصرف برق در ۶ ماهه سال گذشته نسبت به مشابه سال ماقبل آن انجام شده است که مصرف برق ۶۰ درصد ادارات افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مصرف برق تعدادی ادارات خوانسار ثابت مانده است، افزود: مصرف برق در اداره امور آب ۱۵ درصد کاهش، امور آبفای روستایی ۳۶ درصد کاهش  و ادارهمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوانسار ۴۲ درصد در مصرف برق صرفه جوئی داشتند که به عنوان ادارات برتر در صرفه جوئی برق انتخاب شدند و هدایایی از سوی اداره برق در جلسه شورای اداری شهرستان به آنان اهداء شد.

مدیر امور برق خوانسار تأکید کرد: برق سرمایه ملی و باید از مصرف بیهوده و هدر رفتن این سرمایه جلوگیری، و رعایت مصرف انجام شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار