گاف جدید کاخ سفید، شرمساری آمریکا را در پی داشت

جدیدترین گاف سخنگوی کاخ سفید درباره چین، موجب نگرانی مقامات آمریکایی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی نوشت: کاخ سفید در گافی جدید، «شی جین پینگ» را به جای چین، رئیس جمهور تایوان خواند.

در این گزارش  آمده است: معاون مطبوعاتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، پس از برگزاری یک دیدار در نشست گروه بیست در هامبورگ، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، را به اشتباه رئیس جمهور تایوان معرفی کرد. این موضوع سبب ایجاد شرمساری در رابطه میان دو کشور شده است که مملو از مسائل نگران‌کننده است.

این اشتباه ظاهری در متن منتشر شده از سوی کاخ سفید درباره اظهارات ترامپ قبل از دیدار با رئیس جمهور چین در هامبورگ آلمان رخ داد که در آن شی جین پینگ به جای آنکه رئیس جمهور چین معرفی شود، رئیس جمهور تایوان معرفی شد.

عنوان اصلی شی جین پینگ رئیس جمهور جمهوری خلق چین است؛ کشوری تک‌حزبی کمونیستی که پس از پیروزی مائو تسه تونگ در جنگ داخلی چین در سال 1949 ایجاد شد. مخالفان شکست‌خورده مائو به تایوان فرار کردند.

چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند و این سیاست را بنیان روابط دیپلماتیک خود با آمریکا و دیگر کشور‌ها قرار داده است.

این اشتباه شان اسپایسر نشان‌دهنده حساسیت این موضوع است.

از سوی دیگر، برخی رسانه‌های سنگاپوری گزارش دادند زیرنویس مربوط به تصویر دیدار ترامپ با نخست وزیر سنگاپور اشتباه درج شده بود.

اسپایسر در کنفرانسی خبری در کاخ سفید در ماه فوریه، دو بار نام مالکوم ترنبال، نخست وزیر استرالیا، را اشتباه تلفظ کرد. چند هفته قبل نیز کاخ سفید در بیانیه‌ای به اشتباه جولی بیشاپ (وزیر خارجه استرالیا) را «نخست وزیر امور خارجه استرالیا» معرفی کرده بود.

انتهای پیام/

گاف جدید آمریکایی‌ها؛ اینبار درباره رئیس‌جمهور چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار