اهواز؛

رشد شایعات در فقدان اطلاعات

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان رشد شایعه را در فقدان اطلاعات دانست وگفت: ندادن اطلاعات به رسانه تنها منجر به رشد شایعات می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ علی قاسمپور، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان اظهار کرد: شایعه در فقدان اطلاعات رشد می کند و ندادن اطلاعات به رسانه تنها منجر به رشد شایعات می شود. با توجه به دسترسی عموم مردم به وسایل ارتباط جمعی به خصوص موبایل (گوشی های هوشمند) باعث ارتباط آنان با فضای مجازی شده و از طرفی وجود ناهنجاری های دینی و اخلاقی فراوان در این فضا که دارای منافات زیاد با فرهنگ اسلامی ایرانی دارد باعث گسترش نوعی ابتذال شده و بعضا باعث بروز برخی جرائم می شود و از طرفی مشکلات امنیتی ـ انتظامی را نیز در پی داشته است.

وی افزود: شکل گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب، تبلیغات ضد دینی و القای شبهات، نقض حریم خصوصی افراد، تأثیرات منفی رفتاری، انزوا و دور ماندن از محیط های واقعی اجتماعی از معایب شبکه های اجتماعی است. عمده ترین اقدامات انجام شده نیروی انتظامی راه اندازی پلیس فتا، رصد فضای مجازی، کنترل اطلاعاتی فراخوان ها و برخورد قضائی با افراد هنجارشکن است.

قاسمپور بیان کرد: تشکیل ستاد دائمی بحران در روابط عمومی، داشتن بانک اطلاعات رسانه ای از وضعیت شبکه های فعال در سطح استان، تولید پیام های رسانه ای به منظور اقناع افکار عمومی از جمله پیشنهادات و راهکارها است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان گفت: اطلاع رسانی به موقع و جامع در ارتباط با بحران های حادث شده، بهره گیری از رسانه های جمعی با توجه به مخاطبان و ضریب تأثیر آنها، روشن کردن افکار عمومی با پیام های اقناعی و جلب مشارکت رسانه ها به منظور همکاری با سازمان در مواقع بحرانی نیز از دیگر پیشنهادات است.


انتهای پیام/م

رسد فضای مجازی، کنترل اطلاعات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.