خسروانی مقدم مطرح کرد؛

درمان 30 درصد بیماران کشور در استان تهران/ لزوم ارائه دفترچه در مراکز غیر ملکی

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: ٣٠ درصد کل درمان کشور در تهران انجام شده است.

درمان 30 درصد کشور در مراکز درمانی استان تهران/ لزوم ارائه دفترچه در مراکز غیر ملکیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛خسروانی مقدم مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران در نشست خبری ظهر امروز یکشنبه با بیان اینکه مهمترین هدف سازمان تامین اجتماعی اطلاع رسانی به بیماران است، اظهار کرد:در راستای تکریم ارباب رجوع سامانه ١٤٢٠ را برای پاسخگویی تلفنی به  هموطنان  به زودی راه اندازی می کند، البته در حال حاضر به صورت پایلوت این سامانه تلفنی فعالیت دارد.

وی در ادامه افزود: تا کنون هیچ مورد گزارشی در خصوص تب کریمه کنگو در بیمارستانهای شهر تهران نداشتیم.

خسروانی مقدم با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستندکه این رقم در تهران 9میلیون نفر است، افزود:به مناسبت هفته تامین اجتماعی 27 پروژه ملی و 17 پروژه استانی افتتاح و بهره برداری می شود.

خسروانی مقدم با بیان اینکه  بیش از 30 درصد درمان کشور در استان تهران انجام شده است، ادامه داد: 10 بیمارستان در شهر تهران طرف قرارداد با تامین اجتماعی است.

وی بیان کرد: قرار است فردا مرکز سی تی اسکن بیمارستان فیاض بخش و شهریار افتتاح شود.

ارتقای هتلینگ 5 بیمارستان در سال 96

وی با تاکید بر اینکه در سال 95 بیمارستان‌های لبافی‌نژاد، 15 خرداد ورامین، شهید معیری، بیمارستان شهریار، ارتقای هتلینگ داشتند، تاکید کرد: قرار است تا پایان سال 96 ارتقا مرکز هتلینگ بیمارستان‌های آیت‌الله کاشانی، لواسانی، شهرک رضوی اسلامشهر، بیمارستان دکتر فیاض بخش و دوازده بهمن انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد: 27 میلیارد تومان برای ارتقای هتلینگ در سال 95 هزینه شده است.

خسروانی مقدم با اشاره به حضور برخی مسئولان حوزه درمان برای پاسخ گویی به سوالات و ارائه راه حل مناسب به بیماران به منظور تکریم ارباب رجوع ادامه داد: مسئولان در برخی روزها از ساعت 14 تا 17 در مرکز درمان تامین اجتماعی استان تهران برای پاسخگویی حضور دارند. 

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران اظهار داشت: حذف دفترچه درمان یک طرح ملی بود و این طرح با هدف کاهش مصرف برگه، عدم نیاز مراجعه مالک دفترچه برای تمدید و سهولت در ارائه خدمات درمانی اجرا شد.

وی  با بیان اینکه استفاده از دفترچه درمان دیگران با حذف دفترچه غیرممکن می‌شود، ادامه داد: در مراکز غیرملکی دفترچه درمان حذف نشده است از این رو بیمه شدگان برای مراجعه به مراکز درمان غیرملکی باید دفترچه درمان همراه خود داشته باشند البته قرار است در گام بعدی حذف دفترچه در مراکز غیرملکی نیز انجام شود.

خسروانی مقدم با بیان اینکه 1680 تخت بیمارستان در استان تهران فعال است، تاکید کرد: 2.5 درصد از مراجعات به پزشک عمومی، سه درصد متخصص و 7 درصد به دندانپزشکان اختصاص دارد.

8215 مرکز درمانی با تامین اجتماعی طرف قرارداد است

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: در مجموع 8215 مرکز درمانی با تامین اجتماعی طرف قرارداد است که از این میان 2480 مطب، 2357 داروخانه، 53 بیمارستان دانشگاهی، 43 بیمارستان خیریه و خصوصی و مابقی درمانگاه‌های مراکز فیزیوتراپی و مراکز رادیولوژی را شامل می شود.

خسروانی مقدم در پایان گفت: بیش از 1000 میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم و بیش از 3 هزار و 300 میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم هزینه شده است.

وی افزود: یکی از خدمات مهم به مردم راه اندازی سیستم پکس است که این امکان را برای پزشک و بیمار فراهم می‌کند تا بیمار در کمتر از یک دقیقه تصویر رادیولوژی و نتیجه عکس  را از طریق موبایل دریافت کند.

خسروانی مقدم گفت: خدمات استانی از دیگر برنامه‌های تامین اجتماعی است که براساس آن بیمار برای رزرو نوبت بدون مراجعه به بیمارستان محل درمان از شهر خود رزرو را انجام می دهد.

انتهای پیام/

4 هزار و 300 میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم هزینه شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۸ تير ۱۳۹۶
مدیران تامین اجتماعی فعلی وقبلی ظلم درحق کارگران کرداند ومیکنند بخشی از پاداشت های میلیونی هرماه بعنوان مزیا ازحق بیمه کاگران است وحرام چون کارمندان ان سازمان علاوه براستفاده ارامکامنات رفاهی ودریافت بن های نقدی وحقوق قانونی واضافه کاری دریافت این پاداشت ها جایزنیست واین هزینه ها باید دربهبوددرمان وافزایش حقوق کارگران بکارگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۸ تير ۱۳۹۶
چندساله داریم دادمیزنیم سازمانهایی مانند سازمان تامین اجتماعی چراباید به کارمندان ومدیران علاوه برحقوق قانونی طبق چارت تشکیلاتی وبالاترین اضافه کاری هرماه بصورت مستقیم پاداشت های میلیونی که حتی بعضا ازیک حقوق دیگرکارمندان دولت بیشتراست به بهانه های مختلف واریزکننددرصورتی که کارگران زحمت کش ماهیانه باید حق بیمه نجومی پرداخت کنند ونهایتا کمترازیک میلیون دریافتی پس ازبازنشتگی داشته باشند؟ایا وظیف مجلس نیست دراین خصوص وارد عمل شود
آخرین اخبار