ساری،

پرداخت ۲۵ میلیاردی زکات در مازندران

مردم مازندران ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال زکات در ۳ ماه نخست امسال پرداخت کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن قربانی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه زکات جمع آوری شده برای توانمند سازی مددجویان هزینه می‌شود، گفت: مردم مازندران در ۳ ماه نخست امسال ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت کردند.


وی با بیان اینکه زکات از مهم‌ترین فرایضی است که در بسیاری از موارد درکنار نماز در آیات قرآن کریم بر آن تاکید شده است، افزود: زکات جمع آوری شده در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه برابر رشد داشت.


معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد مازندران با بیان اینکه مبلغ جمع آوری شده زکات برای امور فقرا، نیازمندان و پروژه‌های عمرانی هزینه شد، گفت:این نهاد با ارائه خدمات مختلف برای خدمت رسانی مطلوب به خانواده‌های تحت حمایت، توانمند سازی و رفع نیاز‌ها ومشکلات آنان اقدام می‌کند.


وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده بیشتر شامل برنج، گندم، جو و زکات فطره بوده افزود: حدود ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده تحت عنوان زکات حمایتی برای مددجویان و نیازمندان در بخش مسکن، جهیزیه، سرویس بهداشتی و معیشت هزینه شده است.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه مابقی زکات در بخش عمرانی هزینه شد، گفت: بیشترین زکات جمع آوری شده به ترتیب در شهرستان‌های بابل، منطقه یک و دو ساری بوده است.


قربانی با قدر دانی از همراهی مردم نوعدوست و نیک اندیش مازندران گفت: ارتباط چهره به چهره مسئولان زکات با خیّران و کشاورزان، تشکیل جلسات شورای زکات شهرستان‌ها با حضور امام جمعه و فرماندار و... از جمله برنامه‌های جمع آوری زکات بوده است.


انتهای پیام/ع

توانمندی مددجویان با جمع آوری زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار