یزد؛

بافت تاریخی نباید صرفا یک میراث فرهنگی تلقی شود

با استفاده از پتانسیل ثبت جهانی یزد باید فرهنگی اسلامی و ملی خود را ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله سید محمد کاظم مدرسی عضو شورای فرهنگی استان یزدگفت: ثبت جهانی یزد را مدیون مردم و دولت‌های گذشته هستیم که با اقدامات خود بافت قدیم یزد را تثبیت کرده و اقدامات اولیه برای جهانی شدن را انجام دادند.

آیت الله مدرسی ضمن تبریک ثبت جهانی یزد بابیان‌اینکه این رویداد از نکات برجسته ملی و فرهنگی ما است و حرکتی بسیار ارزشمند و مثبت تلقی می‌شود گفت: علی رغم دشمنی‌های غرب و برخی شیخ‌نشین‌های عرب، شهر مذهبی و اسلامی یزد توانست با حمایت کشورهای متعدد به ثبت جهانی برسد.

عضو شورای فرهنگی استان یزد ضمن تشکر و قدردانی از میرمحمدی استاندار یزد و تلاش‌های مسئولان در این راستا اظهار کرد: ما ثبت جهانی یزد را مدیون دولت‌های گذشته هستیم که با اقدامات خود بافت قدیم یزد را تثبیت کرده و اقدامات اولیه برای جهانی شدن را انجام دادند.

وی افزود: بافت قدیم یزد یادگار ارزشمند مردم یزد در قرون مختلف است که این بافت را به این شکل زیبا و دینی برای ما به ارمغان گذاشته‌اند.

آیت‌الله مدرسی اذعان کرد: روحانیت از گذشته تا کنون محل درس، سکونت و کار خود را در بافت تاریخی انتخاب کرده است و این بیانگر این است که روحانیت مدافع ارزش‌های بافت قدیم یزد با متدها و معیارهای روز است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطر نشان کرد: با استفاده از پتانسیل ثبت جهانی یزد باید فرهنگی اسلامی و ملی خود را ترویج دهیم زیرا بافت تاریخی نباید صرفا یک میراث فرهنگی تقلی شودو باید کوشید تا علاوه بر افتخار بودن این میراث، سبک زندگی قدیم و ارزشمند یزد را با زندگی امروز درآمیخت و ترویج داد.

انتهای پیام/ی

ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در جلسه یونسکو در لهستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.