یاسوج؛

بهره برداری از مخزن هزار مترمکعبی آب بهمئی

فرماندار بهمئی گفت: برای تامین آب شرب بیش از ۴۱۲ خانوار منطقه کفش کنان و شهرک ولیعصر شهرستان بهمئی، مخزن هزار مترمکعبی تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  فرهنگی نسب با بیان اینکه طرح تامین آب شرب شهر لیکک وروستاهای حومه از سد کوثر به علت نبود ذخائر آبی مطمئن، عدم کیفیت مناسب آب شرب این شهر، تامین آب مورد نیاز صنایع شهرستان، اجرای سیاست های پدافند غیرعامل و افزایش جمعیت و مهاجرت بی رویه به شهر لیکک اجرایی می شود گفت:برای اجرای این طرح حدود 15 کیلومتر لوله فولادی به قطر 28 اینچ تامین شد و چهار و نیم کیلومتر آن جوشکاری و نصب شده است.

علی اکبر فرهنگی نسب افزود: ساخت مخزن 15هزار و هزار مترمکعبی ، 20 کیلومتر عملیات خاکبرداری مسیر لوله خط انتقال و ساخت جاده دسترسی، تملک اراضی خط انتقال و خرید شیر آلات بزرگ مخازن هم از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

فرماندار بهمئی  با بیان اینکه طرح آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک و روستاهای حومه با 57 کیلومتر طول خط انتقال، دبی آب 355 لیتر بر ثانیه، 2 ایستگاه پمپاژ و 4 مخزن ذخیره آب هم اکنون در حال اجرا است افزود: براساس پیش بینی این طرح در صورت بهره برداری قادر است سالانه 5/8 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز صنعت و شرب شهر لیکک و حومه تامین کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت برای تکمیل و راه اندازی مخزن یک هزار مترمکعبی شهرک ولیعصر و کفش کنان نیز هزینه شده است ادامه داد: این طرح تاکنون 50 درصد پیشرفت کاری داشته که انتظار می رود تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

فرماندار بهمئی ادامه داد: با اجرای این طرح، مناطق کفش کنان، خشاب شیرین، پشت کوه ملاطهماسب، شهرک ولی عصر، بلوط حصار، باغملک، برزیون و سر کمر در شهرستان بهمئی از نعمت آب سالم برخوردار خواهند شد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.