راه‌اندازی خطوط جدید کشتیرانی میان بنادر قطر و دیگر مناطق جهان

شرکت اداره بنادر قطر پنج خط مستقیم کشتیرانی را بین بندر حَمَد و شماری از بنادر خاورمیانه و جهان راه‌اندازی کرده است.

راه‌اندازی خطوط جدید کشتیرانی میان بنادر قطر و دیگر مناطق جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، شرکت اداره بنادر قطر در کمتر از 20 روز پنج خط مستقیم کشتیرانی را بین بندر حَمَد و شماری از بنادر خاورمیانه و خارج از این منطقه راه اندازی کرده است.

شرکت بنادر قطر در اطلاعیه ای اعلام کرد هدف از راه اندازی خطوط جدید، جلوگیری از تأثیر اقدامات برخی کشورهای همجوار بر کشتی هایی است که به مقصد قطر حرکت می کنند. 

محاصره اقتصادی قطر از سوی چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات باعث شده است این کشور به دنبال مسیرهای جایگزین برای تامین نیاز داخلی به کالاها و مواد غذایی باشد. بحران میان قطر و 4 کشور عربی به سرکردگی عربستان پس از آن آغاز شد که خبرگزاری‌ قطر اظهاراتی منسوب به شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، را اواخر ماه مه سال جاری میلادی و پس از پایان اجلاس سران کشورهای عربی، منتشر کرد. براساس این گزارش‌، امیر قطر ایران را وزنه مهمی در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام خوانده و تشدید تنش‌ها با این کشور را به صلاح کشورهای عربی ندانسته بود.

دوحه بلافاصله اعلام کرد این اظهارات مربوط به امیر قطر نیست و هکرها این اظهارات را در پایگاه اینترنتی خبرگزاری قطر منتشر کرده‌اند. تکذیبیه وزارت خارجه قطر درخصوص این اظهارات راه به جایی نبرد و 4 کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر که از این اظهارات آن هم درست مدت کوتاهی پس از سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به عربستان و شرکت او در نشست ریاض برای انزوای ایران در منطقه خاورمیانه، بیان شده بود به خشم آمده‌ بودند، همه روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و با طرح ادعاهایی درخصوص حمایت قطر از تروریسم، خواستار تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره قطر شدند. این کشورها همچنین همه راه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود را بر روی قطر بستند و عملا این کشور را در محاصره قرار دادند.

 

انتهای پیام/

دوحه از راه‌اندازی خطوط جدید کشتیرانی میان بنادر قطر و دیگر مناطق جهان خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار