تهیه‌کننده «سینما یک» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«سینما یک» محفلی برای آشتی مخاطبان با سینماست

برنامه تلویزیونی «سینما یک» به منظور بررسی و پردازش تاریخ سینمای ایران و جهان به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

«سینما یک» محفلی برای آشتی مخاطبان با سینماستغلام‌عباس فاضلی مجری و تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «سینما یک» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون جزئیات تولید این برنامه فرهنگی و هنری گفت: برنامه «سینما یک» به منظور آشتی دوباره مردم با سینما و همچنین بررسی و نقد تاریخ سینما روی آنتن می‌رود. چند محور مهم در بحث سینما وجود دارد که باعث شده ما پس از مدت‌ها برنامه تلویزیونی سینما یک را به پخش برسانیم.

وی افزود: برنامه تلویزیونی «هنر هفتم» از پیش در شبکه یک بود و به موضوع نقد و پخش فیلم می‌پرداخت؛ اما ما سعی کردیم نگاهی جدی تر به سینما داشته باشیم و مباحث تاریخ سینمای ایران و جهان را مورد پردازش قرار دهیم.

مجری برنامه «سینما یک» بیان کرد: پیش از این برنامه‌های بسیاری را با موضوع بررسی فیلم‌های روز و التهابات سینما داشتیم. جای نقد و بررسی تاریخ سینما در رسانه ملی خالی بود و از طرفی تلاش می کنیم، تا بدون هیچ ادعایی بیش از پیش زمینه آشتی و مهربانی مردم با سینما را برقرار کنیم.

فاضلی در ادامه با بیان تغییرات سری جدید برنامه تلویزیونی سینما یک اظهار داشت: بخشی از تغییرات «سینما یک» فنی است. در قالب محتوا هم با حضور میهمان‌هایی که دعوت می‌شوند، به تماشای یک فیلم از سینمای ایران و جهان می‌نشینیم.

وی به حضور منتقدان و کارشناسان سینما در برنامه اشاره کرد و گفت: سعی کردیم از بازیگران، کارگردانان و اهالی سینما برای دعوت مردم به تماشای فیلم محبوبشان دعوت کنیم. با این حال، گاهی منتقدانی را برای نقد فیلم های سینمایی از جنبه‌های مختلف خواهیم داشت.

فاضلی در پایان درباره اجرای خود در برنامه «سینما یک» خاطرنشان کرد: انتخاب اول اجرا خودم نبودم و پس از صحبت‌های انجام شده با مدیران به این نتیجه رسیدیم. البته در اکثر برنامه‌های سینمایی حضور مجریان حرفه‌ای الزامی نبوده و از منتقدان و کارشناسان استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.