اهواز؛

بازپس گیری اراضی ملی اندیمشک

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اندیمشک از بازپس گیری 100 هکتار از اراضی ملی تصرف شده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اندیمشک بیان داشت: در اراضی کوی لور و چم گلک نیز در خصوص اراضی کشاورزی که بطور غیر قانونی تغییر کاربری داده شده بودند با حکم دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قاطع شد.

 

وی از قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواران خبر داد و اظهار کرد: طی سال های ‏اخیر ‏افراد سود جو با سوء استفاده و در پی سهل انگاری برخی مدیران دستگاه های اجرایی اقدام به زمین خواری کرده بودند که دستگاه ‏قضایی ‏در این زمینه احکام قاطعی را صادر کرد.

 

جعفری چگنی با اشاره به احکام قضایی قاطع در خصوص پادگان امام رضا (ع) اندیمشک گفت: برای رفع مشکل در این پادگان به مساحت 230 هکتار و برای حفظ اراضی ملی و دولتی رای قاطع قضایی صادر شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اذعان داشت: اراضی رها شده پادگان امام رضا (ع) توسط یک شرکت ‏‏تعاونی تصرف شده بود که با دستور دادستانی از ادامه تجاوز جلوگیری و موضوع در دستور کار کمیته ‏‏صیانت از اراضی استان و شهرستان قرار گرفت.‏

 

وی بیان کرد: همچنین حکم رفع تصرف بخش دیگری از اراضی پشمینه زار شهرستان اندیمشک صادر شده است.‏

 

صادق جعفری چگنی گفت: تغییر کاربری اراضی شهری بدون طی مراحل قانونی در سال های گذشته به عنوان یک معضل ‏‏اساسی در شهرستان اندیمشک مطرح بود که موجب بروز مشکلات عدیده ای در ساختار شهری و خدماتی به ‏‏شهروندان شد.

 

دادستان اندیمشک اذعان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع دستگاه قضایی شهرستان در این زمینه با قاطعیت وارد شد که نتایج بسیار خوبی به دست آمد.

 

وی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 10 پرونده با توجه به سنت حسنه شورای حل اختلاف، حل و فصل و به سازش منجر شد.

 

جعفری چگنی تصریح کرد: پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر یکی از اقدامات ماندگار قوه قضاییه و نیروی انتظامی شهرستان است و حدود 70 پاتوق توزیع مواد مخدر پاکسازی گردید.

 

این مقام مسئول بیان داشت: در سال های اخیر کمبود نیروی انسانی در حوزه قضایی شهرستان به یک چالش تبدیل شده بود که با حمایت دستگاه قضایی استان این مشکل رفع شد.

 

دادستان اندیمشک افزود: عدالت گستری، مبارزه با سودجویان، اجرای دقیق قانون و نهادینه شدن رافت اسلامی از محورهای تلاش این مجموعه در چند سال اخیر بوده است.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار