نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش؛

کردستان عراق بر جنگ با داعش متمرکز شود

نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش از دولت منطقه کردستان عراق خواست به جای استقلال از عراق، بر جنگ با گروه تروریستی داعش متمرکز شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روسیا الیوم، «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش در عراق و سوریه گفت: از دولت منطقه کردستان عراق خواستیم در تصمیم اجرای همه پرسی تجدید نظر کند و براساس قانون اساسی عراق به گفتگوهای خود با دولت مرکزی این کشور ادامه دهد. در حال حاضر باید فقط بر جنگ با داعش که هنوز نابود نشده است، تمرکز کرد. الحویجه منطقه واقعا پیچیده ای است، بنابراین ما از هر چیزی که ممکن است محقق شدن این مأموریت را منتفی کند، حمایت نمی کنیم.

این تحولات پس از آن صورت می گیرد که شورای عالی همه پرسی در منطقه کردستان عراق، از کامل شدن آمادگی ها برای اجرای همه پرسی در خصوص تعیین آینده این منطقه خبر داد.

این شورا در بیانیه ای تأکید کرد فرآیند همه پرسی در سه استان اربیل و دهوک و سلیمانیه و همچنین مناطق خارج از اقلیم کردستان برگزار خواهد شد.

پیشتر مسئولان ارشد و احزاب سیاسی دولت منطقه کردستان عراق بر سر اجرای همه پرسی جدایی این منطقه از عراق در 25 ماه سپتامبر توافق کرده بودند. این در حالی است که بغداد دوباره مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده است.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار