سنندج؛

اختصاص ۸۵ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی در کردستان

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: سال جاری ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد چهار هزار شغل به استان اختصاص داده شده است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد رسول شیخی زاده در دیدار با فرماندار شهرستان قروه، اشتغال و مسکن را جزو مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد در سال جاری بیان کرد و گفت: رسالت اصلی این نهاد تلاش جهت توانمندسازی مددجویان با حفظ کرامت انسانی و عزت خانواده‌های تحت حمایت است.

وی افزود: هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی قشری است که زمینه فعالیت را دارند اما به تنهایی قادر به ایجاد شغل و کار نیستند و در این زمینه به حمایت نیاز دارند.

مدیر کل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه باید فرصت و زمینه برای خوداتکایی این افراد مهیا شود، افزود: یکی از مؤلفه‌های خوداتکایی ایجاد اشتغال است که در واقع مشکل اصلی در کشور هم است و به تبع آن جامعه هدف کمیته امداد آسیب پذیرتر و دچار مشکلات بیشتری در این حوزه هستند.

وی ضمن اشاره به افزایش دو برابری اعتبارات اشتغال کمیته امداد کردستان در سال جاری، عنوان کرد: سال جاری ۸۵   میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد چهار هزار شغل به استان اختصاص داده شده است.

به گفته وی پایداری شغل‌های ایجاد شده توسط کمیته امداد بیش از ۸۵ درصد است و از شروع طرح تا رسیدن به نتیجه مطلوب نظارت می‌شوند.

شیخی زاده، توجه به مسکن مددجویان را نیز مهم عنوان کرد و گفت: تامین مسکن دیگر اولویت کاری این نهاد در سال جاری است که در این جهت به همراهی و همکاری سازمان‌های مختلف و خیران نیاز است.

در ادامه دیدار فرماندار قروه هم با تأکید بر ارزیابی اساسی شاخص‌های توسعه؛ کمیته امداد را سازمانی تأثیرگذار در توانمندسازی افراد ضعیف و نیازمند جامعه دانست و عنوان کرد: کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال و کمک رسانی به نیازمندان نقش مهمی دارد و در واقع این نهاد متعلق به همه مردم است که همه آحاد جامعه نسبت به نیازمندان احساس مسئولیت ایجاد شود.

پرویز کولانی، با اشاره به اینکه امروزه شاخص‌های توسعه یافتگی باید با معیارهای لازم سنجیده شود، بر روند تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان درجهت خدمت رسانی بهتر و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان با هدف فقرزدایی تأکید کرد.

انتهای پیام/م

افزایش دو برابری اعتبارات اشتغال کمیته امداد کردستان در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.