ساری.

ممنوعیت شنا در دریای مازندران از امشب (۱۹ تیر)

گردشگران و علاقمندان به شنا از امشب (۱۹ تیر) تا اواخر هفته از شنا در دریای مواج مازندران خودداری کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  اداره هواشناسی دریایی مازندران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎‌های پیش‏یابی هواشناسی، از اواخر وقت دوشنبه (۱۹ تیرماه) شاهد شروع وزش باد‌های غربی و شمال‏غربی خواهیم بود که به تدریج در بامداد و صبح روز سه‏ شنبه ضمن افزوده شدن بر شدت آن، از بامداد سه‏ شنبه موجب موّاج شدن دریا خواهد شد که تا اواخر هفته تداوم خواهد داشت.

بر اساس این پیش بینی بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل تا ۱۸ متر بر ثانیه با جهت غالب شمالی و شمال غربی و سواحل استان تا  ۱۵ متر بر ثانیه با جهت غالب غربی و شمال غربی پیش‎بینی می‎شود.

بیشینه ارتفاع موج در فراساحل استان ۳.۰ و در نزدیک ساحل تا ۲.۳ متر در زمان اوج فعالیت سامانه برآورد می‌شود.

براساس از این گزارش برای گردشگران و علاقمندان به شنا، از دوشنبه شب شنا در دریای مازندران ممنوع اعلام شد.

اداره هواشناسی دریایی در این اطلاعیه از مدیران طرح‌های دریا، هلال احمر، فرمانداران شهرستان‌های ساحلی، هیأت نجات غریق و نیروی انتظامی وهمه فعالان گردشگری ساحلی استان خواست نسبت به وضعیت اعلام شده آمادگی داشته باشند.

سیدمحمد رضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر سه شنبه (۲۰ تیرماه) تا روز پنجشنبه بدلیل تقویت جریانات خنک شمالی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر به تناوب شاهد بارندگی (گاهی بصورت رگبار باران)، وزش باد و احتمال رعدوبرق در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به مواج شدن دریا در این مدت و جلوگیری از ورود گردشگران به دریا، افزایش شمار ناجیان غریق، نیرو‌های امدادی و اورژانس ۱، ۱، ۵ و سایر فعالان دریای خزر خواستار شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: توصیه می‏شود سایر فعالان دریای خزر از قبیل: شیلات، بنادر و دریانوردی تا حد امکان از فعالیت در دریا خودداری کنند.

انتهای پیام/آ

 

دریای خزر طوفانی می شود از امشب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار