انتقاد سناتورهای جمهوری‌خواه از ترامپ به خاطر همکاری سایبری با مسکو

سناتورهای جمهوری‌خواه ایده ترامپ برای همکاری سایبری با روسیه را مورد تمسخر قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «مارکو روبیو»، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا، نسبت به اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، درمورد همکاری‌های امنیت سایبری با روسیه واکنش نشان داد و مدعی شد: اینکه ترامپ قصد دارد با «ولادیمیر پوتین» همکاری‌هایی در زمینه امنیت سایبری داشته باشد، درست مثل این است که با «بشار اسد» در زمینه امنیت سلاح‌های شیمیایی همکاری کنیم.

این سخنان روبیو به توییت اخیر ترامپ اشاره دارد که در آن گفته بود: من و پوتین درباره تشکیل یک واحد نفوذ ناپذیر امنیت سایبری گفت‌وگو کردیم تا از هک شدن انتخابات و بروز وقایع منفی دیگر جلوگیری شود.

تمسخر رئیس جمهور آمریکا از سوی هم‌حزبی‌هایش

ترامپ و پوتین شنبه هفته جاری برای نخستین بار ملاقاتی حضوری با یکدیگر داشتند و پس از صحبت کوتاهی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هر دو طرف توافق کردند از این موضوع چشم‌پوشی کرده و به مسائل مهمتری بپردازند. ترامپ در یک توییت دیگر به توافق آمریکا و روسیه در برقراری آتش‌بس در جنوب سوریه اشاره کرد و نوشت: اکنون زمان آن رسیده تا همکاری‌های سازنده‌ای با مسکو داشته باشیم.

سناتور «لیندسی گراهام» نیز روز یکشنبه درباره پشنهاد ترامپ برای همکاری ‏سایبری با مسکو گفت: این احمقانه ترین نظریه‌ای نبوده که در تمام عمرم شنیدم. ولی دست کمی نداشت!‏

این سناتور برجسته جمهوری‌خواه، رییس جمهور آمریکا و وزیرخارجه‌اش را به سهل انگاری درباره حملات سایبری روسیه متهم ‏کرد و گفت: دو ساعت و 15 دقیقه بعد از دیدار با پوتین، تیلرسون و ترامپ همه چیز را درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست ‏جمهوری آمریکا فراموش کردند.

‏ وی گفت: هرچقدر رئیس جمهور این سیاست را ادامه می‌دهد، شک و تردید مردم درباره روابط او و روسیه بیشتر می‌شود.‏

 انتهای پیام/

ترامپ خواستار همکاری سایبری با روسیه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار