سمنان؛

اجرای تعهدات خیران مدرسه ساز در استان سمنان

بیش از 59 درصد از تعهدات خیران مدرسه ساز در استان سمنان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ ابوالفضل دربانی مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان با با بیان اینکه کمک های خیران توانست بسیاری از مدارس استان سمنان را نوسازی کند، گفت: خیران مدرسه ساز ۱۰۷ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مدارس متعهد شدند که رقم قابل توجهی به شمار می رود و تاکنون حدود ۶۳ میلیارد تومان یعنی ۵۹ درصد آن در استان اجرا شده است.


وی افزود: از میان این تعهدات، ۶۰ درصد یا ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وجه، تا کنون به نوسازی مدارس استان سمنان تخصیص پیدا کرده که با این اعتبارات اقداماتی مانند مدرسه سازی در شهرک های مسکن مهر، روستاها و تجهیز مدارس انجام شده است.


دربانی با بیان اینکه در دولت یازدهم ۹.۵ برابر اعتبارات استانی، از اعتبارات ملی در شاهرود هزینه شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر مدارس استان سمنان و به ویژه شاهرود از نوع تخریبی هستند که نیاز به بازسازی و مرمت دارند لذا به هر میزان که فرمانداری این شهر برای مدارس منظور کند، سازمان تجهیز و نوسازی مدارس به آن مبلغ اضافه خواهد کرد.


مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان با بیان اینکه ۲۶ طرح با ۹۸ کلاس درس به مساحت ۱۵ هزار متر مربع فضای آموزشی شاهرود اضافه شده است، افزود: دولت یازدهم برای تکمیل ۴۱ طرح نیمه تمام خیرساز استان ۵۰میلیارد تومان هزینه کرد که از این تعداد ۳۸ طرح به بهره برداری رسید.


وی با بیان اینکه ۲۶۲ خیر مدرسه ساز در استان سمنان شناسایی شده است، اظهار داشت: اعتبارات و بودجه های کشوری مسلما نمی تواند پاسخگوی حجم زیادی از به سازی مدارس باشد لذا این مهم می طلبد تا با مشارکت خیران مدرسه ساز شاهد نوسازی فضای آموزشی در استان باشیم به نحوی که در در مدرسه ای با یک هزار و ۱۰۰متر مربع فضای آموزشی و فرهنگی به گونه ای که با شرایط جامعه به روز باشد ساخته می شود.


انتهای پیام / د


اجرای بیش از 50 درصد تعهدات خیران مدرسه ساز در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار